Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@03:40:56 GMT

ضربه سنگین پلیس به بزرگترین باند هکری ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۱۹۸

ضربه سنگین پلیس به بزرگترین باند هکری ایران

سردار سرتیپ حسین رحیمی گفت: در پی مراجعه چند نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود:‌این مالباختگان اظهار می‌داشتند که حساب‌های کاربری آن‌ها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبان و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیری بزرگترین باند هک اینستاگرام در کشور

سردار رحیمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند ۶ نفره را در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج تهران به صورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل نمودند که تاکنون در بررسی‌های اولیه حدود ۷۰۰ پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی گردیده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: متهمان در اظهارات اولیه به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از ۳۰۰۰ نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام می‌باشد.

این مقام پلیس بیان داشت: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند، همه چیز را انکار می‌کردند، اما پس از مشاهده‌ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند.

مجرمان بیان داشتند اکثر مالباختگان مورد نظر ما افرادی بودند که از رمز‌های ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می‌نمودند.

سردار رحیمی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

وی توصیه کرد: در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت نمودید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز نمایید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اینستاگرام هک اخبار حوادث هکر دستگیر اینستاگرام باند هک سهام عدالت قیمت خودرو کرونا احسان علیخانی احسان علیخانی مجری تلویزیون ازدواج احسان علیخانی احسان علیخانی در تهران طرفداران احسان علیخانی قیمت بازار آزاد حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی حسن یزدانی ازدواج حسن یزدانی شبکه های اجتماعی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟