Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت گفت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان، رمز وحدت در عالم اسلام و جامعه بشری هستند.

رئیس جمهور وحدت در جهان اسلام را راهبرد جمهوری اسلامی ایران و تفرقه را راهبرد دشمن توصیف کرد و گفت: هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد، در زمین دشمن بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم وحدت در بین آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف حفظ شود، گفت: این موضوع برای جمهوری اسلامی نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. البته این به معنای یکی شدن همه اقوام و مذاهب و افکار و گویش‌ها نیست، بلکه به معنای پرهیز از تفرقه‌افکنی و نگاه واحد به هدف راهبردی جمهوری اسلامی یعنی پیشرفت است.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کار‌های ضروری مثل درمان به شهر‌های بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند، اما سرپناهی ندارند، گفت: این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که نه توان مالی دارند و نه زبانی برای بیان آن، و باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز بنده و سرکار خانم خزعلی در جایگاه اجرایی نشسته‌ایم و دیگر ارائه پیشنهاد و توصیه از سوی ما پذیرفته نیست.

رئیسی افزود: معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به ویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکار‌های اجرایی و عملیاتی ارائه کند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده‌های دامی، گفت: لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی به ویژه به دامداران صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، و دادگستری بیش از گذشته به قیمت کالا‌ها حساسیت داشته باشند، گفت: مردم باید درباره تامین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوءاستفاده فرصت طلبان، باید پیگیری جدی و فوری شود.

رئیسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه پیشینیان به آن مبتلا شدند نشویم و با استقراض از بانک مرکزی، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است