Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از حوادث سال های گذشته مشخص شده تمامی اتفاقات ناگوار حادث شده در نتیجه جدی نگرفتن یک هشدار ساده است.

او ادامه داد: لذا در وهله اول توصیه می‌شود مصرف کنندگان گاز طبیعی در هنگام خرید وسایل گاز سوز نسبت به کنترل دقیق آن‌ها به منظور اطمینان از سلامت کارکردشان دقت نموده و حتی الامکان در موقع خرید و نصب از کارشناسان فنی کمک گرفته و از دخالت افراد غیر متخصص در تعمیر و دستکاری وسایل گاز سوز خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدانشاهی ریشه بروز بسیاری از حوادث ناشی از گاز گرفتکی را نقص یا گرفتگی دودکش و عدم تهویه مناسب دانست و افزود: قبل از نصب هر وسیله گاز سوز از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کرده و برای هر وسیله یک دودکش مجزا نصب و از کلاهک H در مبادی خروجی دودکش‌ها استفاده شود ضمن اینکه استفاده از لوله‌های قابل انعطاف (خرطومی یا آکاردئونی) به عنوان دودکش وسایل گاز سوز بسیار خطرناک بوده و می‌بایست از لوله‌های استاندار استفاده شود.

او در ادامه ضمن تأکید بر استفاده از بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص و عدم تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز، عدم نصب بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب و نصب آبگرمکن در مکان‌هایی مانند انباری، آشپزخانه‌های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو و فراهم شدن اکسیژن مورد نیاز دستگاه گاز سوز یادآور شد: رطوبت اطراف محل نصب دودکش، آبی نبودن شعله بخاری، حالت تهوع و سرگیجی ساکنین از علایم بسیارخطرناک عدم انتقال گاز مونواکسید کربن به بیرون است.

این مسئول اظهار داشت: در صورت مواجهه با هر کدام از این موراد ابتدا باید شیر اصلی گاز قطع و سپس کلیه وسایل گاز سوز به ویژه محل مورد نظر مورد بررسی مجدد قرار گرفته تا از پخش گاز مونو اکسید کربن جلوگیری شود.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی خفگی با گاز وسایل گاز سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه خبر داد. 

 حمیدرضا کریمی، امروز(ششم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودروها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان