Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@09:50:06 GMT

بزرگداشت نخست‌وزیر فقید کنگو در تهران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۴۷۲

بزرگداشت نخست‌وزیر فقید کنگو در تهران برگزار شد

 به گزارش ایلنا،  مراسم «بزرگداشت پاتریس لومومبا» نخست وزیر فقید کنگو در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد. در این مراسم رولان لومومبا فرزند ارشد و رییس بنیاد پاتریس لومومبا، تعدادی از مقامات وزارت خارجه و کارشناسان آفریقا حضور دارند.

پاتریس امری لومومبا در ۱۰ اکتبر ۱۹۵۸ در لئوپولدویل (کینشاسا)، جنبش ملی کنگو را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبشی که هدفش رسیدنِ کنگو به استقلالِ سریع، بدون گذر از دوره‌های میانجیگری و کنترل کشور توسط مردم که اهرم‌های اصلی اقتصاد کشور هستند، بود. این جنبش می‌خواست یک کنگو متحد و قوی؛ یک موتور واقعی برای کل قاره آفریقا بسازد.

قدرت لومومبا البته تنها چند ماه دوام آورد، زیرا او در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۱ با دو تا از همراهانش موریس امپولو و جوزف اوکیتو ترور شد. لومومبا برای رفاه بشر و به ویژه جوانان که هنوز اکثریت جمعیت آفریقا را تشکیل می‌دهند، مبارزه کرد.

حالا رولان لومومبا مشعل دار ایدئولوژی پاتریس لومومبا در راس سازمان غیردولتی پان آفریقا چقدر راه را طی کرده است. او چندین اقدام سیاسی با ارائه سخنرانی برای داد و ستد بین اعراب و آفریقا انجام داده است.

او با آوردن میراث و امید پدرش و پیام صلح و انسجام، شخصا در حل و فصل مناقشات در کنگو، ساحل عاج و دارفور مشارکت داشته است. وی به محرومان کمک کرد و در جمع آوری کمک‌های مالی برای یتیمان جنگی نیز مشارکت داشته است.

او با آفت‌ها و همه گیری‌هایی که قاره آفریقا را تضعیف می‌کند نیز مبارزه کرده و ضمنا در شکوفایی چندین استعداد فرهنگی آفریقا به خصوص در عرصه هنر و معماری نقش داشته است و سرانجام می‌توان به نقش او در راه اندازی پروژه‌های اتحاد با سازمان‌های بین المللی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران کنگو پاتریس لومومبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم