Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:34:25 GMT

عکس باید مخاطب را با دیدگاهی تازه آشنا کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۷۵۴

عکس باید مخاطب را با دیدگاهی تازه آشنا کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بهنام صدیقی داور مسابقه عکس برج میلاد درباره ویژگی های عکس خوب گفت: هر عکس نیازمند یک ساختار بصری و فرمی برآمده از ایده و مفهومی است که عکاس سعی کرده به واسطه عناصر بصری آن را بازنمایی کند. یک عکس خوب برای اینکه مخاطب را با زاویه دید جدیدی از  یک موضوع حتی تکراری مواجه کند، نتیجه یک مکاشفه، جستجو و تحلیل تازه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اینجا ممکن است برخی از عکاسان  بپرسند چگونه می‌توان از یک موضوع تکراری تصویری متفاوت ضبط و ثبت کرد به گونه‌ای که این تصویر یک عکس خوب به حساب بیاید. در پاسخ باید گفت عنصر زمان یا تغییر زمانه نوع نگاه ما به موضوعات را تغییر می‌دهد، زمانه‌ای که محصول شرایط خاص خود است.

صدیقی گفت: علاوه بر این تجربیات شخصی هر عکاس می‌توانند عامل نوع برخورد جدید با موضوعی باشد که عکاسان دیگری هم درباره آن عکس‌هایی تولید کرده باشند.
داور مسابقه عکس برج میلاد تشابه، کارکرد و ابعاد عکاسی از سوژه ای مثل برج میلاد با برج ایفل یا هر بنای مشهور دیگری را چنین تشریح کرد: اگر ما به تاریخ ساخت بناهای تاریخی رجوع کنیم و متوجه شویم که علت ساخت آنها چه بوده است و این بناها چه تأثیری در زندگی فرهنگی، اجتماعی و یا اقتصادی  مردم گذاشته‌اند و می‌گذارند، بهتر می‌توانیم تمایز عکاسی از آنها با یکدیگر را درک کنیم. در واقع قبل از هر چیزی ما باید به تمایزهای به طور مثال برج میلاد و برج ایفل فکر کنیم.

نمایشگاه دومین دوره مسابقه عکس برج میلاد

وی، انگیزه خود برای داوری مسابقه عکس برج میلاد و سایر جشنواره‌ها و مسابقات عکاسی را علاقمندی به شناخت عکس‌های ارسالی به دبیرخانه‌ها دانست و گفت: من به واسطه قرارگیری در میان هیأت داوران جشنواره‌ها و مسابقات عکاسی با نگاه‌های تازه‌ای آشنا می‌شوم. البته گاهی به نظر می‌رسد که برخی از عکس‌ها با یک نگاه تکراری ثبت و ضبط شده‌اند. تجربیات هر کدام از داوران جشنواره‌ها و مسابقات عکاسی کمک می‌کند که نگاه‌های جدید به موضوعات مختلف کشف شوند. این امتیازی است که یک مسابقه یا جشنواره می‌تواند به عکاس‌ها بدهد. سهیم شدن در این فرآیند با همکاری و همیاری سایر صاحبنظران و داوران کاری است تا اندازه‌ای می‌تواند در فرهنگ جامعه موثر باشد.
صدیقی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات عکاسی می‌تواند زمینه‌ساز تعامل هر چه بیشتر عکاس‌ها با یکدیگر و با مخاطبان باشد و این برای من که در زمینه آموزش عکاسی نیز فعالیت می‌کنم موضوع مهمی است.
وی همچنین افزود: درباره دورنمای مسابقه‌ای چون مسابقه عکس برج میلاد باید بگویم معمولا دورنمای این گونه مسابقات به نوع ارائه آثار ارسالی بستگی دارد. 
داور جشنواره عکس برج میلاد در پایان گفت: باید ببینیم مسئولان برگزاری مسابقه عکس برج میلاد چگونه فراخوان این رویداد را منتشر و یا تبلیغ می‌کنند و نیز چگونه آثاری را که برگزیده‌ می‌شوند ارائه می‌کنند تا بتوانیم درباره دورنمای مسابقه مذکور نظر بدهیم. من امیدوارم که آثار برگزیده‌ این فراخوان به شکلی ارائه شوند که مخاطبان و سایر عکاسان به شکلی مناسب و در خور بتوانند این آثار را ببینند و به این واسطه از زاویه جدیدی به  موضوع نگاه کنند، در نتیجه شاید در آینده بتوانند با اتکا به تجربه‌های خودشان و آشنایی با تجارب سایر عکاسان، عکس‌های خوبی را ثبت و ارائه کنند.

شرکت برج میلاد تهران به مناسبت سیزدهمین سال افتتاح این سازه ملی سومین جشنواره عکاسی را از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در محل برج میلاد تهران برگزار می‌نماید.
هدف از برگزاری ایجاد انگیزه برای تولید محتوا با مفهومی هنری توسط علاقه مندان و هنرمندانی است که نسبت به بلندترین سازه ایرانی به عنوان نمادی شاخص در کلان شهر تهران گرایش دارند. در نهایت آثار تولید شده، حاصل کار هنرمندانی خواهد بود که با رویکرد فردی خود به ویژگی های منحصر به فرد جاذبه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری تهران معاصر اشاره دارند.

اهداف:

خلق آثار ارزشمند از برج میلاد تهران

شناسایی استعدادهای درخشان عکاس 

ایجاد بستری برای تولید آثار هنری ویژه 

موضوع:

گردشگری در برج میلاد تهران

برج میلاد از پنجره  خانه ما

برج میلاد نماد کلان شهر تهران

برچسب‌ها عکاسی هنرهای تجسمی برج میلاد تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی هنرهای تجسمی برج میلاد تهران عکاسی هنرهای تجسمی برج میلاد تهران جشنواره ها و مسابقات عکاسی برج میلاد تهران عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • (ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!