Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:32:46 GMT

شکایت علیه اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۸۳۱

شکایت علیه اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

ایسنا/کردستان محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست دیواندره با رصد،کنترل و پایش مستمر زیستگاه های حوزه استحفاظی به ویژه منطقه حفاظت شده چهل چشمه و سارال، دو نفر خاطی را که اقدام به قطع ۳ اصله درخت خودرو بید کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره خبرداد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در جریان گشت و کنترل منطقه و پایش زیستگاههای منطقه حفاظت شده استان، مشاهده کردند که دو نفر بدون هرگونه مجوز قانونی مبادرت به قطع ۳  اصله درخت بید خودرو کرده و به قصد قاچاق و انتقال، آنها را قطعه قطعه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درختان قطع شده از نوع خودرو و منابع ملی در منطقه حفاظت شده بود و از این خاطیان علاوه بر درخت ها تعداد یک اره برقی  نیز کشف وتوقیف شد و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مسعود عسگری افزود: هر گونه برداشت بدون ضابطه از منابع ملی و بهره برداری از آن در مناطق بدون مجوز قانونی ممنوع است و وفق قوانین و مقررات مربوطه با افراد خاطی برخورد می شود.

شایان ذکر است که درختان کارخانه های سازنده اکسیژن هستند و با جذب دی اکسیدکربن عملکردی حیاتی برای کاهش آلودگی و تلطیف هوا دارند و به عنوان تثبیت کننده خاک نقشی اساسی در جلوگیری از ایجاد سیل در طبیعت ایفا می کنند؛ اما متأسفانه افراد سودجو حتی به این درختان هم رحم نمی کنند و کمر همت بسته اند تا این ارزش های حیاتی را ریشه کن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ

حسین صفامنش در ویدئویی نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در سری جدید سریال «نون. خ» به تندی واکنش نشان داده و معتقد است استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

بر اساس خبری که بهمن بابازاده منتشر کرده است، این خواننده، پیش‌تر خواننده تیتراژ این سریال در فصل‌های قبلی بود و در فصل جدید سریال، بدون اجازه از او، آثار جدید این خواننده استفاده و از شبکه یک پخش شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر برنامه‌های حسین صفامنش صبح امروز شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است. سازندگان «نون. خ» هنوز واکنشی به اظهارات این خواننده نشان نداده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه