Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:16:53 GMT

۳۶۰ راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۸۷۳

۳۶۰ راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد

حجت خدرویسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دام سبک از سوی افراد سودجو در حال خروج از کشور بود و با هوشیاری پرسنل هنگ مرزی کشف و ضبط و در این رابطه برای تحقیقات بیشتر پرونده قضایی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: دام ها از نوع گوسفند دامپروری و داشتی است و سودجویان قصد داشتند دام ها را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی، موفق به خروج دام ها از کشور نشدند و این محموله دام تحویل تعزیرات حکومتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار قصرشیرین با قدردانی از ماموران هنگ مرزی تاکید کرد: هیچ گونه مماشاتی با قاچاقچیان و سودجویانی که مواد غذایی مردم را هدف قرار داده‌اند، نمی‌شود چون قاچاق سیل ویرانگری برای اقتصاد کشور است.
با توجه به اینکه پلاک گذاری بیشتر برای دام های مولد انجام می‌شود از این رو قاچاق در بحث دام‌های نر و پرواری اتفاق می‌افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق احشام، دام ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می‌شود.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

برچسب‌ها قصرشیرین دام و طيور قاچاق کالای قاچاق مرزبانی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین دام و طيور قاچاق قصرشیرین دام و طيور قاچاق کالای قاچاق مرزبانی کشفیات دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه .فرزاد پناهنده افزود: اجرای طرح باک پُر باید بر اساس مصوبه دولت در تمام مرزها عملیاتی شود که این طرح نیز بر اساس این مصوبه و در راستای مصوبات شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به کامیون های ترانزیت ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تمامی کامیون های ترانزیت ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده ها در تمام جایگاه های استان کرمانشاه نیز فراهم است و کامیون ها می توانند به این جایگاه ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود

. عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی دارد که ۱۲۵ جایگاه در استان فقط سوخت مایع توزیع می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی