Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،صندوق بین المللی پول با نشر گزارشی تاکید کرده که افت اقتصاد افغانستان در سال جاری باعث افزایش بحران پناهندگان خواهد شد که کشورهای همسایه، ترکیه و اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این گزارش آمده که با توقف کمک‌های غیر بشردوستانه و مسدود شدن دارایی‌های خارجی افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان، اقتصاد وابسته به کمک افغانستان با بحران‌های شدید مالی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
گزارش افزوده، در نتیجه شرایط پیش آمده، کاهش سطح زندگی، میلیون‌ها نفر را فقر تهدید می‌کند و می‌تواند منجر به یک بحران انسانی شود.
صندوق بین‌المللی پول یاد آور شده که انتظار می‌رود آشفتگی در افغانستان اثرات مهمی اقتصادی و امنیتی در منطقه، ترکیه و اروپا داشته باشد و سبب افزایش شدید مهاجران افغان شود.
در این گزارش گفته شده: "هجوم زیاد مهاجران می‌تواند هزینه‌ای را بر منابع عمومی در کشورهای میزبان وارد کند، فشارهای بازار کار را افزایش داده و منجر به تنش‌های اجتماعی شود لذا نیاز فوری به کمک جامعه بین‌المللی وجود دارد."
در گزارش آمده که بر فرض فرار یک میلیون افغان دیگر از سرزمین مادریشان و اقامت در کشورهای دیگر به نحوی که متناسب با میزان موجود مهاجران افغان باشد، هزینه سالانه میزبانی از آنها در تاجیکستان به 100 میلیون دالر (1.3 درصد تولید ناخالص داخلی تاجیکستان) می‌رسد. 
این صندوق افزوده، این رقم 300 میلیون دالر در ایران (0.03 درصد تولید ناخالص داخلی) و بیش از 500 میلیون دالر در پاکستان (0.2 درصد از تولید ناخالص داخلی) خواهد بود.
همچنین، صندوق بین‌المللی پول گفته که صادرات به افغانستان از نظر اقتصاد کلان و اجتماعی برای ایران‌، پاکستان‌، ترکمنستان و ازبکستان اهمیت دارد.
بر بنیاد این گزارش، افغانستان قبلاً به دلیل حمایت مالی جهان، منبع دالرهای نقدی از طرق مشروع و احتمالا غیرقانونی از راه عبور و مرور مرزی بود اما در حال حاضر به دلیل کمبود ارز خارجی، مقادیر بیشتری دالر می‌تواند به این کشور سرازیر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان مهاجرت اقتصاد افغانستان صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته