Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از 352 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به 242 میلیون و 355 هزار نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 242 میلیون و 355 هزار و 222 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید 19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 929 هزار و 478 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 219 میلیون و 691 هزار و 611 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 71 هزار و 809 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 45 میلیون و 996 هزار و 507 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 748 هزار و 652 آمریکایی مبتلا به کووید 19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 14 هزار و 936 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 108 هزار و 996 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 452 هزار و 684 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 12 هزار و 969 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 21 میلیون و 664 هزار و 879 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 603 هزار و 902 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.
کشور‌های انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با 8 میلیون و 541 هزار و 192، 8 میلیون و 60 هزار و 752، 7 میلیون و 714 هزار و 379، 7 میلیون و 96 هزار و 43 و 5 میلیون و 809 هزار و 967 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشور‌های آرژانتین با 5 میلیون و 274 هزار و 766 مبتلا و اسپانیا نیز با 4 میلیون و 990 هزار و 767 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند

درخواست سناتور برزیلی برای ارائه اتهام قتل علیه بولسونارو در زمینه تعامل با پاندمی کرونا
یک سناتور برزیلی خواستار تحقیق کنگره در زمینه اتهام رئیس جمهوری این کشور به قتل به دلیل اشتباهات دولتش در برخورد با پاندمی کرونا و مرگ هزاران نفر شد.
به گزارش  رویترز، «رنان کالروس»، سناتور مخالف برزیلی که رهبری تحقیقات کنگره در زمینه رسیدگی به پاندمی کرونا در این کشور را بر عهده دارد، طرح اتهام قتل علیه «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری این کشور را به دلیل اشتباهات دولتش که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، ارائه داد. 
بولسونارو با رد نتایج تحقیقات، آن را با انگیزه سیاسی توصیف کرد. بسیار بعید است که رئیس‌جمهور با هر یک از این اتهامات محاکمه شود، چرا که این اقدام باید از سوی دادستان کل منصوب شده توسط بولسونارو انجام شود.
در سند حدود هزار و دویست صفحه‌ای که توسط این سناتور مخالف به کمیته کنگره برزیل ارائه کرده، تاکید شده است که بولسونارو فرصت اولیه دسترسی دولت به واکسن‌ها را از دست داده، کمپین واکسیناسیون را به تاخیر انداخته و باعث کشته شدن حدود 95 هزار نفر شده است.
در این سند آمده است که انگیزه بولسونارو از این اقدامات، اعتقاد بی‌اساس به نظریه ایمنی گله یعنی انتقال ویروس به طور طبیعی و وجود داروی درمانی است

 نگرانی نسبت به وقوع موج پنجم کرونا
آمار بستری های فرانسه در روز گذشته طی 24 ساعت به 6،483 نفر رسید . این ترس وجود دارد که پنجمین موج فراگیری در فرانسه به وقوع بپیوندد.
به گزارش رویترز مقامات بهداشت و سلامتی فرانسه اعلام کردند  آمار بستری‌های کوید19 فرانسه در روز سه شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافته است.
تعداد بستری‌های این کشور در روز گذشته طی 24 ساعت به 6،483 نفر رسید.این تعداد 6 برابر کمتر از آمار اوج فراگیری با  33،497 بستری است که در نوامبر 2020 گزارش شد. اما ویروس کرونا همچنان با نرخ تکثیر  بالاتر از 1.0 در حال گسترش است و این ترس وجود دارد که پنجمین موج فراگیری در فرانسه به وقوع بپیوندد.
نرخ تکثیربالاتر از 1.0 به این معنی است که فراگیری در حال شتاب گرفتن است. طبق آخرین آمار، نرخ تکثیر ویروس کرونا در اوایل سپتامبر 0.71 بود، اما در 16 اکتبر این نرخ به عدد 1.05 رسیده است.
فرانسه در طی 24 ساعت گذشته تعداد 5.935 مورد جدید ابتلا به کوید را گزارش کرد که به نسبت هفته‌ی پیش با افزایش نسبی همراه بوده است. کشور فرانسه با 7.1 میلیون مورد ابتلا به کوید-19 از ابتدای شیوع این بیماری در ماه فوریه 2020، هفتمین کشور جهان در میان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا می‌باشد.

ثبت ابتلا به کرونای دلتا در اسرائیل
ثبت اولین مورد ابتلا به کرونای دلتا، تعیین سفیر جدید آمریکا در تل‌آویو، اظهارات ضد ایرانی سفیر صهیونیست در واشنگتن و آزمایش موشکی حماس در نوار غزه از جمله اخبار مهم فلسطین اشغالی در ساعات گذشته است.
 رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از وزارت بهداشت این رژیم گزارش دادند که نوع جدید ویروس کرونا در فلسطین اشغالی شناسایی شده است.
وزارت بهداشت رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به گونه پیشرفته کرونا دلتا پلاس در یک کودک 11 ساله مشاهده شده است که از مولداوی وارد فلسطین اشغالی شده است.
رادیو سراسری اسرائیل گزارش داد که مسئولان وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز درباره این گونه جدید و نحوه تعامل با آن جلسه‌ای داشته باشند.
دیروز سه شنبه مقامات صهیونیست از شناسایی 1486 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند که با ثبت این موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به این ویروس، 1318814 شده است که از میان این تعداد، 8021 نفر فوت کرده و وضع 354 نفر وخیم گزارش شده است

وزیر امنیت داخلی آمریکا با وجود تزریق دو دوز واکسن، به کرونا مبتلا شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفت که نتیجه آزمایش کرونای "آلخاندرو مایورکاس"، وزیر امنیت داخلی، مثبت اعلام شده است.
به گزارش ایندیپندنت، مارشا اسپینوسا، سخنگوی مایورکاس، گفت: «آزمایش کرونای وزیر امنیت داخلی آمریکا به عنوان بخشی از پروتکل‌های معمول قبل از سفر مثبت اعلام شد. او گرفتگی خفیف بینی دارد.»
سخنگوی وزیر امنیت داخلی آمریکا افزود که ردیابی تماس‌های روزانه او در دست انجام است و مایورکاس قصد دارد مطابق پروتکل‌های جاری قرنطینه شود و از خانه کار کند.
پیش از این قرار بود مایورکاس پنجشنبه در کمیسیون قضایی سنای آمریکا شهادت بدهد.
اواخر این هفته هم قرار بود او همراه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به کلمبیا سفر کند.
روز دوشنبه هم کالین پاول، وزیر امور خارجه آمریکا در کابینه اول جورج دبلیو بوش در پی ابتلا به کرونا درگذشت.
خانواده او با اعلام خبر درگذشتش افزود: «او به طور کامل واکسن زده بود. ما از کادر درمان مرکز پزشکی ملی والتر رید بابت مراقبت دلسوزانه‌شان سپاسگزاریم.»
این گزارش می‌افزاید: «با عدم وجود واکسن شمار قربانیان زیاد است، چیزی که عملا اتفاق افتاده است».
این گزارش همچنین تاکید می‌کند که باید علیه سه فرزند بولسونارو، سناتور «فلاویو»، نماینده فدرال، «ادواردو » و «کارلوس»‌، شورای شهر  طرح دعوا شود، زیرا آنها به انتشار اطلاعات غلط متهم هستند که باعث عدم رعایت اقدامات بهداشتی برای مهار همه‌گیری شده است.

بزرگداشت قربانیان کرونا در قرقیزستان
در «بیشکک» بنای یادبود پزشکانی که در بیماری همه گیر کرونا جان باختند، ساخته شد.
 «سیونبک کاسمبت اف» سخنگوی دولت قرقیزستان در مراسم افتتاح بنای یادبود پزشکانی که در بیماری همه گیر کرونا جان باختند، شرکت کرد و از پزشکان برای اقدامات ارزشمند و قهرمانی تشکر فراوان کرد.
شایان ذکر است که در طول همه گیری کرونا بیش از 6000 نفر از کادر درمان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 123 نفر، از جمله 79 پزشک و 44 پیراپزشک فوت کردند.
در مراسم افتتاح بنای یادبود پزشکان، بستگان و همکاران پزشکان درگذشته و کادر پزشکی روی بنای یادبود، گل گذاشتند و به یاد قربانیان یک دقیقه سکوت کردند. سپس سرود جمهوری قرقیزستان به صدا درآمد.
لازم به ذکر است که جامعه پزشکی قرقیزستان تصمیم گرفت که بنای یادبودی برای پزشکان با کمک‌های داوطلبانه  تاسیس کنند.
یاد آوری می‌شود که از شروع کرونا در کشور 6 میلیونی قرقیزستان، حدود 180 هزار شهروند به کرونا مبتلا شده است که بالغ بر 2700 بیمار جان خود از دست دادند.
دولت قرقیزستان به خانواده‌های پزشکان قربانی و کادر پزشکی که در ارتباط مستقیم با بیماران کووید-19 هستند، کمک‌های مالی ارائه کرده است

کشف نوع جدیدی از کرونا در فلسطین اشغالی
رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از وزارت بهداشت این رژیم گزارش دادند که یک گونه جدیدی از ویروس کرونا در فلسطین اشغالی شناسایی شده است.
 رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از وزارت بهداشت این رژیم گزارش دادند که یک گونه جدیدی از ویروس کرونا در فلسطین اشغالی شناسایی شده است.

موج ششم کرونا در آبان قطعی است

طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد.

 نماز جمعه بعد از یک سال و نیم تعطیلی این هفته برگزار خواهد شد. کرونا حالا حالا در کشورها هست و ما باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزیر بهداشت اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون 120 میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به 180 میلیون دز خواهد رسید.
ما این نگرانی را داریم و می‌دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد. سرعت واکسیناسیون غربی‌ها را کاملا شگفت‌زده کرده است.
نماز جمعه بعد از یک سال و نیم تعطیلی این هفته برگزار خواهد شد. کرونا حالا حالا در کشورها هست و ما باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم.

جان باختن 197 نفر در هند براثر کرونا
شبانه روز گذشته 197 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در هند جان خود را از دست دادند.
جان باختن 197 هندی براثر کرونابه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، از ابتدای شیوع کرونا در دومین کشور پر جمعیت جهان تاکنون 452 هزار و 651 نفر قربانی این ویروس شدند.
همچنین در 24 ساعت گذشته 14 هزار و 623 نفر از آلوده شدگان به کرونا در این کشور شناسایی شدند.
با احتساب این آمار، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید 19 از 34 میلیون و 108 هزار و996 نفر فراتر رفت.
حدود 98 درصد این بیماران بهبود یافتند.

شناسایی 30 مورد ابتلا به کرونا در چین
چین 30 مورد ابتلا به کووید 19 را تایید کرده است.
 سی‌جی‌تی‌ان، داده‌های کمیسیون ملی بهداشت چین، روز سه شنبه شناسایی 30 مورد جدید کووید 19 تأیید شده، با 17 مورد انتقال محلی و 13 مورد از خارج از کشور را اطلاع‌رسانی کرد. 
علاوه بر این، 22 مورد ابتلای بدون علامت ثبت شده که چهار مورد از آنها به صورت محلی منتقل شده؛ ضمن اینکه 356 بیمار بدون علامت همچنان تحت نظر پزشک هستند.
تعداد مبتلایان تأیید شده در سرزمین اصلی چین در حال حاضر96 هزار و 601 نفر است و تعداد  افراد جان باخته در اثر آن بدون تغییر در  عدد 4636 باقی مانده است.
با شیوع کرونا در ووهان، جدا از مسائلی مانند بیمارستان سازی، رعایت فاصله اجتماعی، دعوت مردم به شستن دست ها و زدن ماسک، قرنطینه شهرها و استان های چین از جمله این شهر 11 میلیون نفری و استان 50 میلیونی هوئبی، قرنطینه خانگی هم در تمامی شهرها و استانهای دیگر چین اعمال شد تا این کشور بتواند شیوه همه‌گیری کرونا را کنترل کند

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین کرونا در فلسطین اشغالی وزیر امنیت داخلی دست داده اند 24 ساعت گذشته ویروس کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا مورد ابتلا رژیم اسرائیل وزارت بهداشت بنای یادبود جان خود خواهد شد کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس

به گزارش پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت