Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارکان حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۴۵ هکتار از زمینهای مستعد شهرستان‌های دیواندره، بیجار، سقز و مریوان برای اجرای طرح زراعت چوب مکان یابی و شناسایی شده است.

وی افزود: این طرح در راستای برنامه‌های اجرایی شعار سال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور، به نام طرح "سه در چهار" در ۱۴۰۰ و همچنین طرح ملی زراعت چوب که با هدف تامین چوب مورد نیاز صنایع سلولزی کشور و کاهش فشار بر منابع جنگلی جلوگیری از قطع و درختان خودرو و جنگلی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تاکید کرد: بخشی از این طرح در اراضی ملی و در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری انجام می‌گیرد.

حیدری گفت: در اجرای تکالیف قانونی و سیاست های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در راستای طرح زراعت چوب هرساله نسبت به تولید نهال صنوبر و گونه های چوبده دیگر نظیر افرا، زبان گنجشک، اقاقیا و سنجد در نهالستانهای تحت مدیریت و توزیع آن در بین متقاضیان واجد شرایط بصورت رایگان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی پیشنهاد می‌شود، تاکید کرد: یکی از موثرترین راهها برای ممانعت از قاچاق چوب و صدمه جبران ناپذیر به طبیعت، ترغیب علاقه‌مندان به زراعت صنوبر و بهره‌برداری از آن در صنعت چوب است.

رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: با زراعت چوب می توان از راه قانونی و بدون هرگونه تخلف، درآمدزایی داشت وهمچنین چوب مورد نیاز بازار را تامین و برای چند نفر هم اشتغالزایی کرد .

حیدری با بیان اینکه در واقع کاشت صنوبر فرصت تازه‌ای برای تنوع‌بخشی به درآمد و تولیدات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: اگر به موضوع زراعت چوب توجه کافی نشود، با کمبود مواد سلولزی در آینده مواجه خواهیم شد، لذا برای حفظ اکوسیستم مناطق مختلف درختکاری باید توسعه یابد.

رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه سرمایه گذاری، استمرار و تلاش در کار و نگاه درست به آینده یکی از ملزومات کشاورزی موفق است، اظهار داشت: برای رسیدن به سود بالا در صنوبر کاری باید سرمایه حداقل ۲ سال و حداکثر هشت سال در این کار باقی بماند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

برچسب‌ها کاشت نهال کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر