Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در پایان این جشنواره و در بخش بازیگران زن ، محدثه صفارحمیدی با اجرای نمایش "چشمهای دکمه ای من" عنوان نخست را کسب کرد، فاطمه شیخ علی پور با نمایش "گلزخم" در رتبه دوم قرار گرفت و فاطمه شعبانی به اجرای نمایش "دریا آدم را عاشق می کند"، مقام سوم این جشنواره را تصاحب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش بازیگران مرد، مهدی نگهدار با نمایش "مصیر" مقام نخست را به خود اختصاص داد، مهدی پورخانی با نمایش "آب و آتش" رتبه دوم  و امیرعلی محصل تبریزی با نمایش "جاسوسی که الاغ بود" مقام سوم جشنواره مونولوگ بسیج گیلان را کسب کردند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان  در خصوص برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نخستین جشنواره مونولوگ بسیج بود که در خصوص رشادت های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنان شهدای مدافعان حرم به نمایش گذاشته شد.

روح الله قمری افزود: ۳۵ اثر به این جشنواره ارسال شدکه در نهایت ۱۴ اثر برگزیده و به بخش داوری راه یافت که در نهایت، بازیگران برتر اول تا سوم در هر ۲ بخش بانوان و آقایان معرفی شدند.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا ، مدت بسیار زیادی بود که فعالیت های فرهنگی و هنری انجام نمی شد اما خوشبختانه با برپایی جشنواره تئاتر مونولوگ، فرصتی ایجاد شد تا شاهد اجرای کارهای فرهنگی و هنری باشیم که این امر مهمترین هدف برگزاری جشنواره بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان اضافه کرد: کشف استعدادهای جدید نیز، از دیگر اهداف این جشنواره بود که پس از شناسایی استعدادها، توانمندکردن آنان نیز مدنظر است تا این هنرمندان نیز درجات ترقی را طی کنند.

در پایان به نفرات برتر بازیگران هر ۲ بخش بانوان و آقایان با اهدای لوح سپاس ، تندیس و جوایز نقدی تجلیل وتقدیر شد.

مونولوگ یا تک گویی، شیوه‌ای نمایشی است که از اواخر قرن ۱۹ در نمایشنامه‌ نویسی و داستان‌نویسی متداول شده است. در این شیوه ذهن‌گرایی و درون‌گرایی مدنظر است که البته با ۲ رویکرد بیرونی و درونی ارائه می‌شود.

در تک گویی درونی، آن چه در نمایش شنیده می‌شود، در خلوت و تنهایی شخصیت می‌گذرد، یعنی به نوعی شاهد واگویه‌های درونی شخصیت هستیم که در تنهایی‌اش صورت می‌گیرد. اما در تک گویی بیرونی، نوعی برون‌افکنی است که با صدای مشخص برای یک یا چند شنونده روایت می‌شود.

برچسب‌ها رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تئاتر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تئاتر رشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تئاتر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند