Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:45:10 GMT

وجوه اشتراک بین مذاهب اسلامی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۴۰۶

وجوه اشتراک بین مذاهب اسلامی تقویت شود

به گزارش ایرنا، سردار سیدصادق حسینی روز چهارشنبه در همایش وحدت با حضور علما و روحانیون استان کردستان اظهار داشت: از تفرقه و تشتت، جز ضرر و خسران سودی نمی‌بریم، چراکه دشمنان تلاش دارند بین گروه‌های مختلف، اقوام و مذاهب در داخل و خارج از کشور، اختلاف ایجاد و حکومت کنند.

وی با بیان اینکه تاکید پیامبر اکرم(ص) بر وحدت و انسجام داخلی امت اسلامی بوده است، اضافه کرد: وظیفه ما این است که نقاط قوت و وحدت‌بخش را برجسته کرده و در راه انسجام و اتحاد بین مذاهب اسلامی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خواستار تبین اخلاق پیامبر(ص) و اشاعه آن در جامعه شد و ادامه داد: حضرت محمد(ص) در ایامی که جهل و خرافات بر جامعه مستولی بود، ظهور کرد و با اخلاق حسنه، مهربانی و دلسوزی، انسانیت را به میان بشریت بازگرداند و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو آن شخصیت بزرگوار هستند.

سردار حسینی تاکید کرد: امروز در کنار هم هستیم و برای یک هدف مشترک زندگی می‌کنیم و هزینه‌های سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی پرداخت کرده‌ایم، همچنانکه کردستان هم شهدای بزرگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی امام خمینی(ره) را منادی وحدت و پرچمدار عزت اسلام و مسلمانان خواند و گفت: اکنون در دنیایی که پر از مشکلات، ظلم، جنگ و خونریزی است، اخوت و وحدت، تنها راهکار نجات است و باید همواره این مهم سرلوحه کار و زندگی ما مسلمانان باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه هرکس از جامعه اسلامی دور شود، توسط گرگ‌های ظلم و جنایت و دشمنی دریده خواهد شد، اظهار داشت: طبق فرموده رهبری، "ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده و اگر کسی آن را بشکند، خیانت کرده است"، بنابراین در حفظ وحدت نباید غفلت کرد.

سردار حسینی گسترش فرهنگ اسلامی و اتحاد همگانی را وظیفه همه دانست و اضافه کرد: علما امروز در ایجاد وحدت و تبیین نهضت پیامبر(ص)، نقشی مهم و مرجع دارند و این قشر فرهیخته باید در جامعه میدان‌داری کرده و حامی فقرا باشند.

لزوم حفظ وحدت عملی در جهان اسلام

امام جمعه سنندج نیز ضمن اشاره به مجاهدت و ایثارگری شهدا و نقش آنان در حفظ انقلاب و میهن اسلامی، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نماد محبت، عشق به مردم، اخوت، اتحاد و دلسوزی است و همه باید در راستای پیروی از آموزه های ایشان حرکت کنیم.

ماموستا رستمی خواستار سرلوحه قرار دادن وحدت در میان مسلمانان شد و افزود: امروز شاهد جنایات و قتل عام های فراوانی در دنیا هستیم که بدست کسانی انجام می‌شود که ادعای مسلمان بودن دارند و این ظلم در حق اسلام و پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اینکه کسانی با افراط و تفریط و ناآگاهی اقدام به جنایت علیه مسلمانان می‌کنند، اضافه کرد: وحدت عملی باید در میان همه مسلمانان برقرار شود، چراکه تنها راه جلوگیری از تفرقه، حفظ انسجام و اتحاد در عمل است.

امام جمعه سنندج از حافظان امنیت و مجاهدت نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کرد و ادامه داد: از دولت سیزدهم انتظار داریم به وعده‌های خود عمل کرده و برای رفع مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارد.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته وحدت سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته وحدت کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته وحدت سنندج پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان