Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امید افشاری نژاد رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: به همت کارشناسان واحد نظارت این اداره ۲۶۰ کیلوگرم مرغ منجمد تاریخ گذشته در یکی از سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، ضبط و معدوم شد.   امید افشاری نژاد افزود: طی روز‌های اخیر گروه‌های بازرسی و کنترل بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل انواع مراکز گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ، خوراکی، رستوران‌های بین جاده ای، قصابی ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او با اشاره به اینکه نظارت بر تولید و توزیع بهداشتی و اصولی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها تشدید شده است، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء مسائل بهداشتی در تولید فرآورده‌های دامی تشدید نظارت‌ها بر تولید و توزیع این محصولات است.   رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گچساران با بیان اینکه تامین امنیت غذایی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در زمینه توسعه این امر انجام شود.   افشاری نژاد افزود: از شهروندان خواهشمندیم به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.     انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت مرغ معدوم سازی مواد غذایی فرآورده های خام دامی سردخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت:  این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

حسن آذریان افزود: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

او گفت:مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایبادگفت: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور