Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فلاح مهرآبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره روند فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو پارس گفت: تا کنون ۱۷ هزار نفر واکسن نوبت اول و ۶ هزار و پانصد نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و مشکل یا عارضه‌ای جدی در داوطلبان مشاهده نشده است.

وی افرود: پنج میلیون دوز واکسن کووپارس نیز تولید و آماده تحویل به وزارت بهداشت است که نیمی از این مقدار، تحت کنترل کیفی قرار گرفته و دو میلیون و پانصد هزار دوز دیگر در مرحله ارزیابی کنترل کیفی است و تا دو هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس در ادامه با یادآوری قول وزیر بهداشت وقت دکتر نمکی مبنی بر صدور مجوز مصرف اضطراری این واکسن با آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی اظهار کرد: وزارت بهداشت قرار بود پس از آغاز فاز ۳ و تزریق به چند هزار نفر داوطلب، همچنین عدم مشاهده عوارض جدی در بین داوطلبان، قرارداد پیش خرید پنج میلیون دوز واکسن را با مؤسسه رازی منعقد کند تا هزینه‌های فراوانی که صرف ساخت واکسن شده برای تولید انبوه جبران شود و این امر مستلزم مساعدت وزارت بهداشت و پیش خرید واکسن است.

وی تصریح کرد: انتظار است مسئولان وزارت بهداشت به قول خود عمل کنند تا این پروژه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد تا واکسنی که به واقع و براساس مشاهدات و نتایج تا کنون به دست آمده، یکی از ایمن ترین واکسن‌های کرونای موجود است، وارد سبد واکسیناسیون کشور شود.

دکتر فلاح مهرآبادی اضافه کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای تأمین مواد اولیه به مؤسسه رازی کمک کرده و امیدواریم وزارت بهداشت با پیش خرید واکسن، شرایط تأمین مواد اولیه برای تولید انبوه را فراهم کند.

سخنگوی پروژه واکسن کوو پارس همچنین از ارسال گزارش آنالیز بینابینی فاز ۳ مطالعه بالینی این واکسن تا ۱۴ روز آینده به سازمان غذا و دارو خبر داد.

کد خبر 5332306

منبع: مهر

کلیدواژه: کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا عکس استانها واکسیناسیون کرونا زلزله زمین لرزه همدان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد