Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@07:43:25 GMT

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۶۲۶

معرفی هوندا سیویک Si جدید +فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

هوندا سیویک Si جدید به عنوان نماد خودروهای پرفورمنس و ارزان‌قیمت معرفی شد. این خودرو اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما می‌خواهد با مبلغ مناسبی که پرداخت می‌کنید لذت بیشتری را ارائه کند.

به گزارش مشرق، هوندا سیویک Si جدید به عنوان نماد خودروهای پرفورمنس و ارزان‌قیمت معرفی شد. این خودرو اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما می‌خواهد با مبلغ مناسبی که پرداخت می‌کنید لذت بیشتری را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو هم‌اکنون قدرت ۲۰۰ اسب بخاری دارد که نسبت به قدرت نسل پیشین کاهش ۵ اسبی را نشان می‌دهد.

البته قدرت خروجی سیویک Si بازگو کننده کل داستان نیست زیرا مهندسان هوندا روش‌های دیگری را برای بهبود این سدان اسپورت بکار بسته‌اند.برای مثال گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری سیویک Si هم‌اکنون از دور ۱۸۰۰ در دسترس است که ۳۰۰ دور زودتر از مدل پیشین به دست می‌آید و این به معنی سرزندگی بیشتر خودرو در زمان شروع به حرکت خواهد بود.

هوندا می‌گوید طراحی پیشرانه به گونه‌ای بوده که قدرت بیشتری را در دورهای پایانی ارائه کند.همان‌گونه که قبلاً هم گفته شده بود سیویک Si جدید فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد و تکنولوژی هماهنگی دور پیشرانه آن از سیویک تایپ R گرفته شده است. مهندسان این برند با بهبود گیربکس کاری کرده‌اند که فاصله بین دنده‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته و حس تعویض بهتری وجود داشته باشد.

دسته‌دنده آلومینیومی با پوشش چرمی نیز از دسته‌دنده تایپ R الهام گرفته است.در جدیدترین نسل از رقیب فولکس‌واگن جتا GLI سیستم اگزوز جدیدی بکار رفته که جریان خروجی گازهای آن ۲۷ درصد بهتر از سیویک تورینگ استاندارد می‌باشد. همچنین فلایویل جدید این خودرو ۲۶ درصد سبک‌تر از نمونه بکار رفته در نسل پیشین سیویک Si بوده و پیشرانه نیز پاسخ سریع‌تری به دستورات راننده می‌دهد.از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی اشاره کرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود ترمزهای سیویک Si بزرگ‌تر از نسخه عادی بوده و در جلو و عقب از روتورهای ۱۲.۳ و ۱۱.۱ اینچی استفاده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پره با ظاهر مشکی مات نیز مختص این خودرو می‌باشند. دیگر ویژگی خاص سیویک Si رنگ نارنجی صدفی است که اولین بار روی پروتوتایپ نسل جدید سیویک مشاهده شد.ظاهر کلی این خودرو گیراتر از مدل‌های عادی بوده و یک اسپویلر لبه صندوق با طرح مشکی براق نیز تکمیل کننده تریم مشکی آینه‌های جانبی و اطراف شیشه‌ها می‌باشد.

اسپویلر زیر بدنه به همراه نشان قرمز جلوپنجره نیز از سیویک هاچبک ۲۰۲۲ گرفته شده است.کابین خودرو نسبت به سیویک سدان ۲۰۲۲ تغییر خاصی نداشته اما از عناصر قرمز، پدال‌های آلومینیومی و صندلی‌های اسپورت با پشت‌سری یکپارچه استفاده شده است. سیویک Si هم مشابه نسخه استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برد. این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و ساب ووفر مجهز است.

با حذف سیویک کوپه در این نسل خبری از Si دو درب نخواهد بود. این سدان تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شده و در سال بعد نیز تایپ R هاچبک با گیربکس دستی عرضه خواهد شد.

منبع: پدال

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اتومبیل خودرو برند فناوری سیویک Si جدید نسل پیشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه

ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت : در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویداد‌هایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذا‌های بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این ۸۰ نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • (ویدئو) قمه‌کشی رعب‌آور در خیابان‌های ارومیه
  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک