Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، حمل هرگونه بار توسط انواع وسایط نقلیه باید بر اساس ضوابط و قوانین باشد اما برخی رانندگان خودروهای باری اقدام به بارگیری غیراصولی و بیش از ظرفیت به ویژه آهن آلات و میل‌گرد می کنند.

وی اظهار داشت: طبق قانون راهنمایی و رانندگی بار وسایل نقلیه باری باید به میزان طول اتاق بار باشد و هنگام حمل شاخه آهن نیز نباید بیرون ماندگی بار از سه متر تجاوز کند اما برخی مواقع محموله شاخه های آهن چهار تا پنج متر از قسمت انتهای خودرو خارج و زمینه ساز بروز سانحه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با توجه به گلایه و نارضایتی مردم و بروز چندین سانحه، طرح برخورد با حمل غیرمتعارف آهن توسط خودروهای باری در شهر همدان آغاز شده و روزانه حدود ۴۰ دستگاه خودروی متخلف دراین زمینه اعمال قانون می شوند.

سرهنگ جمالی گفت: خروج بیش از حد آهن از اتاق بار سبب بر هم خوردن تعادل خودرو هنگام عبور از روی سرعتکاه، بروز تصادف هنگام ترمز های ناگهانی و منجر به سوانح در تقاطع ها هنگام دور زدن خودرو می شود.

وی اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون خودروهایی که ضوابط حمل بار را رعایت نمی کنند؛ اقدام به برگزاری دوره اموزشی نحوه حمل بار برای این قبیل رانندگان کرده و در صورت تکرار تخلف در نوبت دوم وسیله نقلیه توقیف و راهی پارکینگ می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: خودروی حمل بار ملزم به نصب پارچه قرمز با ابعاد ۵۰ در ۵۰ در قسمت انتها و جلوی بار است، همچنین با نزدیک شدن به غروب خورشید و تاریکی هوا باید به جای پارچه، از لامپ و چراغ قرمز رنگ استفاده شود و البته شب هنگام نیز این خودروهای باری مجاز به تردد در شهر نیستند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی همدان آهن آلات همدان وانت نیسان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی همدان آهن آلات همدان فرماندهی نیروی انتظامی همدان آهن آلات همدان وانت نیسان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان پلیس راهنمایی و رانندگی خودروهای باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال