Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، برومند وحیدپور بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: بخش مرکزی قصرشیرین ۲۶ روستا دارای سکنه و ۲۵ روستای خالی از سکنه و بخش سومار هم دارای چهار روستای دارای سکنه و ۹ روستای با سکنه شناور و فصلی است.

او افزود: تعداد ۲۸ روستای شهرستان دارای نقشه‌ی طرح هادی هستند که برای تکمیل طرح هادی ۲۶ روستای دارای سکنه این شهرستان ۱۰۰ میلیار تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی قصرشیرین ادامه داد: برای اجرای اجرای طرح هادی ۳ روستای خالی از سکنه دارای نقشه‌ی طرح هادی شامل روستا‌های "برار عزیز"، " ولد کشته" و "قلعه شاملوک"پنج میلیارد اعتبار نیاز است.

وحیدپور بیان داشت: تهیه نقشه طرح هادی روستا‌های «هدایت، قلعه سفید و دربندجوق» و تامین اعتبار جهت تکمیل بازسازی مساجد تخریبی سه روستای «سیدحاتم، داربلوط و امام حسن (ع) سفلی» که بر اثر وقوع زلزله سال ۹۶ آسیب دیدند از دیگر نیازمندی‌های روستا‌های شهرستان قصرشیرین است.

او گفت: تخصیص اعتبار جهت اجرای زیرساخت‌های (آب، برق، مخابرات و گاز) پنج روستالی خالی از سکنه دارای نقشه طرح هادی در راستای بازگشت اهالی نیز از دیگر موارد مورد نیاز روستا‌های شهرستان جهت توسعه است.

بخشدار مرکزی قصرشیرین ادامه داد: شهرستان دارای ۶ هزار و ۳۹۱ انشعاب شهری و یک هزار و ۴۱۷ انشعاب آب شرب روستایی است و تامین آب شهرستان از ۲ منبع «سرآبگرم در سرپل ذهاب و گورسفید» در گیلانغرب با طول خط اصلی ۶۸ کیلومتر است.

وحیدپور ایادآور شد برای اصلاح شبکه توزیع آب داخل مرز خسروی به طول ۷۰۰ متر به دلیل فرسودگی خط لوله و شکستگی‌های متعدد ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

او افزود: همچنین برای اصلاح خط انتقال آب مرز خسروی به دلیل پوسیدگی به طول یک هزار متر اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است ضمن اینکه تغییر تامین آب روستا‌های چم امام حسن (ع) و کرکهرک از توابع بخش مرکزی شهرستان نیز لازم است.

وحید پور گفت: با توجه به پیش بینی حجم آب مورد نیاز منطقه سومار توسط سد شرفشاه با فاصله ۲۵ کیلومتر از شهر سومار می‌توان مشکلات آب شرب موجود مرتفع شود که توسط استاندار کرمانشاه اعتبار لازم از محل منابع زلزله مصوب شده، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

او یادآور شد: همچنین اجرای شبکه آب و فاضلاب محلات فاز ۳ و ۴ قصرجدید با سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همچنین شبکه آب شرب «نصرآباد پاشا شیرعلی و برفی» نیازمند اصلاح است.

بخشدار مرکزی قصرشیرین در ادامه گفت: هم اکنون سد مخزنی تنگ حمام با حجم ۶۰ میلیون مترمکعب را در شهرستان داریم که اجرای شبکه‌ی پایین دست سد "تنگ حمام" شامل ۲کانال و همچنین شبکه تحت پوشش ایستگاه پمپاژ باباهادی به میزان ۳۰۰ هکتار که حدود هزار و ۲۰۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است در دست اقدام است.

او افزود: سد مخزنی زاگرس با حجم ۵۳ میلیون مترمکعب و اراضی تحت پوشش شبکه‌های زیر دست آن سه هزار و ۶۰۰ هکتار است که از دیگر نیازمندی‌های شهرستان اراضی جامانده روستا‌های "سید خلیل"، " فتاح بگ"، " شیرین آب" و قسمتی از روستای "طهماسب " است که با توجه به نارضایتی مردم به محدوده طرح گرمسیری، تبدیل کانال پایین دست زاگرس به لوله در ناحیه ۴ عمرانی با توجه به بستر آهکی و شکستگی‌های متعدد ضرورت دارد.

وحید پور اظهار داشت:راه اندازی ایستگاه پمپاژ سمت چپ باباهادی و تکمیلیک هزار و ۸۰۰ هکتار شبکه آبیاری تنگ حمام نیز یک ضرورت است از این رو نیازمند تامین اعتبار جهت بازسازی خسارات وارده بهیک هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه اجرا شده پایین دست شرف شاه و تسریع در اجرای آن هستیم.

او همچنین بر تکمیل خطوط اصلی توسط آب نیرو و تامین اعتبار شبکه آبیاری تحت پوشش سامانه گرمسیری یک هزار و۱۰۰ هکتار جهت الحاق اراضی جامانده روستایی در سطح روستا‌های شهرستان تاکید کرد.

وحیدپور تاکید کرد: هم اکنون ۲۰ مدرسه راهنمایی و ابتدایی در روستا‌های شهرستان موجود است همچنین ۲۳ روستا دارای مسجد هستند و هفت مرکز بهداشت هم در سطح روستا‌های شهرستان فعال و به روستاییان خدمات لازم را ارایه می‌دهند.

گفتنی است:شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و این شهرستان  ۵۶ روستا دارد که ۳۶ روستای آن هم اکنون خالی از سکنه است که قبل از جنگ تحمیلی این ۳۶ روستا بیش از ۹ هزار تن جمعیت داشت.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح هادی قصرشیرین بخشداری تومان اعتبار نیاز روستا های شهرستان خالی از سکنه دارای سکنه یک هزار طرح هادی شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان به همت خیرین هلال‌احمر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد. 

مدیرعامل جمعیت‌ هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌ جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسئولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران مهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند. سپس برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند. 

موسسه خیریه‌ای در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران 297 انشعاب لوله آب را برای 6 روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

محمدعلی کاوسی در مراسم آغاز عملیات پرژه آبرسانی به 6 روستای درمیان اظهار داشت: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد. روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای 22 هزار و 500 متر شبکه توزیع و اجرای 297 انشعاب لوله آب، 297 خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار