Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:13:45 GMT

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۴۷۷۷

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» از ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ مقارن با سیزدهم ماه رجب میلاد مولی الموحدین علی (ع) و چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مشارکت و همکاری مجتمع آموزشی سما و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر برگزار خواهد شد.

سیاوش طاهری در آئین رونمایی از پوستر جشنواره دانش‌آموزی مشق ولایت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی مجتمع سمای ابهر، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین قشر دانش‌آموز و ایجاد انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و عترت، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما، شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر سپس از همکاری و مشارکت نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این حرکت ارزشمند قرآنی تشکر و خواهان تقویت برنامه‌های فرهنگ ساز در تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها شد.

در ادامه جلسه، امام جمعه ابهر ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در مراسم، گفت: در جامعه ولایی ما باید آموزش قرآن کریم به عنوان پیام جاودانه الهی، از مهم‌‏ترین اهداف و برنامه‌های تعلیم و تربیت، در سیستم آموزشی به حساب آمده،  و بدان نیز پرداخته شود. 

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر نیز در توضیح شرایط جشنواره و زمان برگزاری اختتامیه و نحوه ارسال آثار توسط دانش‌آموزان توضیحات تکمیلی زیر را ارائه کرد.

سید قاسم موسوی افزود: جشنواره «مشق ولایت» برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در استان زنجان و در سه محور کاملا مستقل برگزار خواهد شد.

وی فراز خوانی قرآن کریم، معارف دینی با محوریت آشنایی با خطبه غدیر و ترویج هنر دینی را سه محور جشنواره مشق ولایت اعلام کرد و گفت: در محور قرائت قرآن کریم همه دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آیه ولایت ( آیه ۵۵ از سوره مبارکه مائده ) را حفظ و با تهیه کلیپ تصویری از قرائت خویش (به صورت صوت و یا ترتیل ) در سه دقیقه، آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا جزو شرکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر ادامه داد: در بخش آشنایی با معارف اهل بیت (ع) نیز دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با استخراج ۱۵ مورد از آیات قرآن کریم که در خطبه مبارکه غدیر از آنها ذکری به میان آمده و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

وی ادامه داد: در محور هنری نیز دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم و کلیپ سه دقیقه‌ای از شعرخوانی، قصه‌گویی، نقاشی و خوش نویسی خود در حول محور فضائل مولا علی (ع)، غدیر و ولایت و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت کنندگان در جشنواره به شمار آیند.

موسوی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره پس از جمع‌بندی آثار دریافتی و ارزیابی آنها، به قید قرعه، برای هر محور، پنج برگزیده مشخص و در روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) طی برگزاری برنامه اختتامیه جشنواره، جوایز برگزیدگان را اهداء خواهد کرد.

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره، تا پایان روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا آثار خود را به شماره ۰۹۳۶۵۷۳۲۲۹۱ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و واتسآپ ارسال کنند.

رونمایی از پوستر این جشنواره دانش‌آموزی با حضور حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر، سیاوش طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، سید قاسم موسوی نماینده بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر و اعضای هیأت علمی و نیز کادر آموزشی مجتمع آموزشی سمای ابهر در دفتر امام جمعه ی ابهر برگزار شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن ولایت جشنواره دانش آموزان مشق ولایت اختتامیه سید قاسم موسوی جشنواره دانش آموزی دانش آموزان مشق ولایت قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد