Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص لزوم گسترش وحدت در بین امت اسلامی، اظهار کرد: فلسفه آمدن پیامبر برای رسیدن به کمال اخلاقی در انسان بود، به گونه‌ای که ایشان فرمودند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» یعنی اساس آمدن ایشان به عنوان پیامبر این بود که اخلاق به معنی اکمل آن در جامعه تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: وحدت در جامعه در راستای اهداف انبیا است و جمله تاریخی از امام خمینی(ره)، بت شکن تاریخ ما و کسی که ادامه دهنده اهداف و رسالت پیامبر اکرم بودند، وجود دارد که ایشان فرمودند اگر تمام انبیا یک‌جا و با هم جمع شوند، هرگز هیچ کدامشان با یکدیگر اختلاف ندارند، زیرا هدف همگی خداست و در این مسیر حرکت کرده‌اند.

استاد حوزه با بیان اینکه پیامبر اسلام آمده که ما را به خدا دعوت کند و اگر تمام مذاهب امت اسلامی مدعی حرکت به سمت تعالی هستند، پس اختلاف معنا ندارد، ادامه داد: البته امکان دارد اختلاف سلیقه در برخی از فروعات باشد، اما این اختلافات منافاتی با اصول ندارد و همه باید در راستای اهدافی که پیامبر ترسیم کرده در یک مسیر هم قدم باشیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این اختلاف‌ها، ما اشتراکات زیادی با یکدیگر داریم و هدفمان یکی است، لذا بهترین روش تعبیری است که در کلام مقام معظم رهبری وجود دارد که می‌فرمایند دشمنان امت اسلامی تمام تلاششان بر این است که بر نقاط افتراق و اختلاف انگیز دست گذاشته تا مسلمانان را از اهداف اصلی که پیامبر با خون دلی که در عرض 23 سال از شعب ابی طالب تا هجرت سخت از مکه به مدینه خورد و همه مشکلات را به جان خرید، دور کنند.

حجت الاسلام عباسی وظیفه امت اسلامی را حرکت در راستای فرامین قرآن و پیامبر اکرم و ائمه اطهار، حول محوریت خدا، کعبه و قرآن دانست و ادامه داد: تک تک مسلمانان باید با حفظ اصول، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌ها و همچنین با وحدت و تعامل در مسیری حرکت کنند که افراط و تفریط نداشته باشد، زیرا هردو این موارد در اسلام نفی شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: نبی مکرم اسلام دایه دار وحدت است و اگر بزرگان نظام این هفته را به نام هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند نشان از نکته سنجی آنان است، زیرا ما در کشور مشاهده می‌کنیم که تمام مذاهب و ادیان شیعه و سنی در کنار هم، در شهرستان‌های مناطق اهل تسنن نشین زندگی کرده و حتی شیعه و سنی با هم ازدواج می‌کنند و این یعنی کشور ما که طلیعه دار وحدت است، باید بتواند الگویی برای مسلمانان جهت مبارزه با دشمنانی باشد که به دنبال این هستند که در بین مسلمانان ایجاد اختلاف کنند.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1115627 برچسب‌ها پیامبر اسلام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیامبر اسلام امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است