Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در دیدار با هیات طالبان از این جنبش خواست اطمینان حاصل کند که خاک افغانستان علیه کشورهای ثالث مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: حمایت عمومی در گروی سیاست های اجتماعی شایسته و رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان است، ما در نشست (در فرمت مسکو) با هیات طالبان این موضوع را به طور دقیق مورد بحث قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه روسیه افزود: همانطور که به این هیات برجسته گفتیم، ما از جنبش طالبان می خواهیم که به طور جدی به سیاست جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای ثالث و از همه مهمتر همسایگان این کشور پایبند باشد.

لاوروف همچنین گفت که روسیه از عدم حضور آمریکا در مذاکرات مسکو درباره افغانستان ابراز تاسف کرده و امیدوار است که واشنگتن همچنان متعهد به همکاری باشد. وی اظهار داشت: ما از این واقعیت که همکاران آمریکایی ما در این جلسه شرکت نمی کنند ابراز تاسف می‌کنیم.

لاوروف گفت: ما متوجه شده‌ایم که ایالات متحده برای دومین بار متوالی از نشست تروئیکای گسترده اجتناب می کند ... امیدوارم این با برخی مشکلات جدی توضیح داده نشود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: امیدوارم ایالات متحده آمادگی خود را برای مشارکت فعال در تلاش برای افغانستان حفظ کند و نماینده ویژه جدید به مراحل بعدی از جمله پیگیری این دور از مذاکرات در قالب مسکو ملحق شود.

او گفت که تغییر قدرت در افغانستان یک حقیقت است و روسیه متوجه تلاش‌های طالبان برای باثبات سازی وضعیت در افغانستان هست.
لاوروف در  جریان نشست فرمت مسکو در خصوص افغانستان گفت: اکنون ، پس از یک تغییر اساسی در وضعیت میدانی ، دیگر رفتن به دنبال مقصران عدم حصول یک نتیجه ملموس در موضوع آشتی ملی در افغانستان بی فایده است.
این وزیر دولت روسیه افزود که دولت قبلی افغانستان تحت رهبری اشرف غنی رئیس جمهور سابق، انتظارات را برآورده نکرد.
لاوروف بیان داشت: اکنون یک دولت جدید در قدرت است. این حقیقت مسئولیت بزرگی را بر دوش طالبان می گذارد. ما به تلاش ها در جهت باثبات سازی وضعیت نظامی-سیاسی و بهبود فعالیت‌های دستگاه دولتی توجه می کنیم.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که سازمان ملل باید در عادی سازی وضعیت افغانستان نقشی محوری ایفا کند.
او گفت: ما اعتقاد داریم که سازمان ملل باید نقش هماهنگ کننده مرکزی را در جهت تحکیم تلاش های بین‌المللی در قبال افغانستان ایفا کند. امیدوارم درخواست جمعی کشورهای شرکت کننده در مذاکرات فرمت مسکو از رهبری و همه اعضای سازمان ملل شنیده شده و در آینده نزدیک ما یک واکنش مثبت متناسب با آن دریافت کنیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند