Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور از عدم حضور آمریکا در نشست مسکو درباره افغانستان ابراز تاسف کرده و امیدوار است که واشنگتن به همکاری در این زمینه متعهد بماند.

لاوروف در این باره گفت: ما از عدم مشارکت همتایان آمریکایی خود در این نشست ابراز تاسف می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوجه شده ایم که ایالات متحده برای دومین بار از اجلاس گسترده تروئیکا اجتناب کرده است. امیدوارم این امر ناشی از مشکلات جدی نبوده باشد.

طبق اظهارات وزیر امور خارجه روسیه، ممکن است که غیبت آمریکا در این نشست به دلیل استعفای اخیر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان باشد.

وی در این رابطه افزود: امیدوارم ایالات متحده آمادگی خود را برای مشارکت فعالانه در تلاش ها درباره افغانستان حفظ کند و نماینده ویژه جدیدش به مراحل بعدی از جمله ادامه این دور از مذاکرات در مسکو ملحق شود.

لاوروف همچنین با اشاره به تلاش های طالبان برای عادی کردن وضعیت، اظهار داشت که واشنگتن باید در عادی سازی وضعیت در افغانستان نقشی محوری ایفا کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: در حال حاضر و پس از تغییری اساسی در وضعیت موجود، بیهوده است که به دنبال کسانی باشیم که مقصر هستند، چرا که امکان دستیابی به نتیجه ای ملموس در قضیه آشتی ملی غیر ممکن بود.

پیشتر و در روز پنجشنبه هفته گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که نشست قریب‌الوقوع مسکو درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از طالبان افغانستان برای رایزنی درباره اوضاع در این کشور ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه اعلام کرده بود که از شرکت در این نشست کناره گیری می‌کند.

گروه طالبان حدود دو ماه است که کنترل افغانستان را به دست گرفته است و روسیه از طریق سفارت این کشور در کابل با نمایندگان این گروه ارتباط برقرار کرده و سفیر روسیه مأمور حفظ تماس‌ها با گروه طالبان شده است.

آخرین نشست مسکو برای حل مسائل افغانستان ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد.

کد خبر 5332335 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو سرگئی لاوروف افغانستان طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق لبنان افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی انتخابات عراق ایران سوریه کره شمالی طالبان عربستان سعودی فلسطین ترکیه خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل

امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان با نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور مالزی و همچنین مشاور نخست وزیر و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان که به کابل سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روی توسعه روابط و مشارکت‌های مذهبی، فرهنگی، ديپلماتيک و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم مالزی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین نماینده صدراعظم مالزی در این دیدار اعلام کرد کشورش آماده آموزشی کوتاه مدت برای دیپلمات‌ها و کارمندان دولتی ‎افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

پیش از این هیات مالزی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان دیدار کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد