Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مجید یزدان پناه» روز چهارشنبه در مراسم انتخابات شورای مدرسه دبستان دخترانه "تعاون" فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته "پیوند اولیا و مربیان" و انتخاب شورای مدارس استان؛ یکی ازبرنامه های مهم حال حاضر وزارتخانه آموزش و پرورش را تشکیل شورای مدارس دانست.

او بیان داشت: در این شرایط کرونایی، امروز بیش از هر زمان دیگر به کمک شورای مدرسه که متشکل از انجمن اولیا، مدیر و معلمان مدرسه می شود، نیاز داریم که با تصمیم گیری خود برنامه ها را در مدارس اجرایی و مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان پناه با اشاره به اهمیت و جایگاه  شورای مدارس در مدیریت موضوعات پیرامون مدرسه گفت: شورای مدارس فقط در چارچوب پروتکل ها و دستور العمل هایی که آموزش و پرورش ابلاغ می کند مکلف و اختیار تصمیم گیری دارند که چگونه آنها را عملی و اجرایی نمایند.

وی توضیح داد: مثلا اگر تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری کلاس ها نیمه حضوری در مدارس باشد؛ شورای مدرسه یعنی مدیر، معلمان و انجمن اولیا، با هم فکری یکدیگر تصمیم می گیرند، این کلاس های نیمه حضوری را چگونه باید برگزار کنند؛ آیا یک روز در میان بچه ها به مدرسه بیایند، سه روز اول حضوری و سه روز دوم مجازی در بستر شبکه شاد باشد و یا همه روزه ۲ ساعت حضوری و ۲ ساعت غیر حضوری کلاس ها تشکیل شود، تصمیم این طریقه و روش با شورای مدارس است.

نحوه بازگشایی حضوری مدارس از نیمه دوم آبان با ستاد ملی مقابله با کرونا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، گفت: برگزاری حضوری کلاس ها و مدارس از نیمه دوم آبان ماه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد و براساس اوضاعی که در آینده پیش می آید تصمیم گیری خواهد شد.

یزدان پناه بیان داشت: در جلسه ای که با سرپرست وزارت خانه داشته ایم؛ مد نظر آموزش و پرورش بازگشایی حضوری مدارس به تدریج و آرام آرام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است، اما تصمیم گیری با این ستاد است.

او گفت: در حال حاضر، کلاس های اول و دوم ابتدایی، کلاس های کارگاهی فنی و حرفه ای و کاردانش که درس عملی است و همچنین مدارس روستایی و عشایری که کمتر از ۱۵ نفر دانش آموزش دارند حضوری برگزارمی شود.

۶۷ درصد دانش آموزان کرمانشاهی ۱۲تا ۱۸ سال، واکسن کرونا را دریافت کردند

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روند واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۶۷ درصد افراد ۱۲تا ۱۸ سال استان که معمولا دانش آموز هستند دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یزدان پناه در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده کوتاه این آمار به ۸۰ درصد برسد تا  کلاس های درسی با امنیت و خیال راحتی بیشتری به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین اظهار کرد: بیش از ۹۲ درصد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان واکسن کرونا را تزریق کردند و چند درصد باقی مانده نیز به احتمال زیاد واکسن تزریق کرده اند اما در استان دیگر و یا در خارج از طرح آموزش و پرورش استان آن را دریافت کرده اند که در آمار نیامده است ولی اطمینان داریم معلمان سلامت دانش آموزان را به خاطر نمی اندازند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۲۶ معلم دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 انجمن اولیاء و مربیان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 انجمن اولیاء و مربیان کرمانشاه آموزش و پرورش استان شورای مدارس تصمیم گیری یزدان پناه کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند