Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن حضور در دیوان محاسبات، با مهرداد بذرپاش دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ چهارماه زودتر از موعد قانونی و نیز نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ در مقاطع دوماهه، این اقدام را فرصت مناسبی برای دولت جهت تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش‌تر برای سال آینده دانست و از وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور بابت همکاری در این اقدام تحولی، صمیمانه تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان خاندوزی نیز با ارزشمند دانستن سرعت عمل دیوان محاسبات در تسلیم گزارش تفریغ بودجه، از رئیس کل دیوان محاسبات درخواست کرد در روند اصلاحات اقتصادی کشور، این وزارتخانه را یاری کند.

در این جلسه، موضوع مصوبات هیئت مقررات‌ زدایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دیوان محاسبات جهت ضمانت اجرای بهتر مصوبات این هیئت، همکاری داشته باشد.

از دیگر تصمیمات مهم این جلسه، توافق برای همکاری بیشتر خزانه‌داری کل کشور جهت ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ در زمانی زودتر از شهریورماه بود.

لزوم اقدام عملی برای اصلاح ساختار بودجه و تاکید بر گریز ناپذیر بودن از آن، از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اذعان به آن، تاکید داشتند از مهم ترین اقدامات در تحقق این امر، تقدم داشتن تعیین منابع بر تصویب مصارف است.

تعیین نقش همه بخش‌ها از جمله صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های ذیل آن ها، شهرداری‌ها و همه نهاد‌های عمومی غیردولتی در توسعه کشور از دیگر توافقات این جلسه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گزارش تفریغ بودجه وزارت اقتصاد بودجه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات تفریغ بودجه بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است