Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند نماینده مجلس در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی اجرایی نشدن بخشی از قانون بودجه امسال در خصوص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن را گوشزد کردند.   به گزارش خبرآنلاین، براساس جزو ۱۰ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بانک‌های می‌بایست ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به ساخت مسکن اختصاص دهد.   در این بند از قانون بودجه امسال آمده:   «در سال ١٤٠٠ کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند برای احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری (با اولویت محلات و مناطق محروم) نسبت به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن معادل ۲۰ درصد تسهیلات نظام بانکی به افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه هر بانک توسط بانک مرکزی در فروردین ماه تعیین می‌شود.   مجموع دوران مشارکت ساخت و فروش اقساطی این تسهیلات بیست سال است و پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به متقاضی واجد شرایط منتقل می‌شود. این تسهیلات با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود.»   بانک مرکزی آئین نامه اجرایی را به بانک‌ها ابلاغ کرد   خرداد امسال بانک مرکزی سهمیه هر بانک از این ۳۶۰ هزار میلیارد تومان را تعیین کرد که به شرح زیر است.     علی رغم گذشت ۶ ماه از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰، این بند از قانون بودجه امسال، عملیاتی نشده است.   لذا تعدادی از نمایندگان مجلس که در میان آنها تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار دارند، در نامه‌ای به علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نسبت به اجرایی نشدن اعطای تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی علی رغم ابلاغ آئین نامه اجرایی آن از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل و تعیین سهمیه‌های هر بانک، انتقاد کردند.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ۳۶۰ هزار میلیارد قانون بودجه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد