Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:02:26 GMT

کارخانه مقواسازی یزد به خارج از شهر منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۵۶۳۹

کارخانه مقواسازی یزد به خارج از شهر منتقل می‌شود

گروه استان‌ها - با توجه به نارضایتی‌ها و مطالبات مردمی کارخانه مقواسازی به عنوان یک کارخانه آلاینده در شهر یزد به زودی تعطیل شده و به خارج از محدوده شهری منتقل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، با توجه به نارضایتی و مطالبات مردمی طبق رأی کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و انجام جلسات متعدد با مسئولان این واحد صنعتی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارخانه مقواسازی یزد به زودی تعطیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا دشتی مدیر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: با توجه به مطالبات مردمی و درخواست‌های شهروندان ساکن محله قاسم‌آباد و راه آهن در چند سال گذشته نسبت به بوی بد آزاردهنده و آلایندگی محیط زیستی ایجاد شده توسط کارخانه مقواسازی این موضوع مدت‌ها است در دستور کار قرار گرفته است.

دشتی افزود: با توجه به رأی کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها فعالیت‌هایی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشتی در شهرها است و کسب و کارهایی که ایجاد مزاحمت، سر و صدا یا تولید دود و بوی بد و یا هر نوع نارضایتی از این جنس دارند باید ساماندهی شده و از فعالیت آن‌ها ممانعت شود.

حکم پلمب قطعی صادر شده است

معاون دادستان یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از سال 1394 پرونده در کمیسیون مطرح و در سال 1397 رأی کمیسیون مبنی بر پلمب کارخانه صادر گردیده پس از طی تشریفات قانونی رأی در تاریخ 24 دی ماه سال 1398 توسط دیوان عدالت اداری قطعی گردیده است.

محمد نعیمی‌نژاد بیان کرد: علیرغم بارها اعطای مهلت و نامه‌نگاری که آخرین مهلت آن توسط دبیرخانه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان بوده، متأسفانه از سوی مسئولان این واحد صنعتی طی سال‌های گذشته اقدامی نسبت به اجرای آرای قطعی صادره و جا به جایی این واحد و خروج از منطقه مسکونی صورت نگرفته است و در حال حاضر با توجه به موارد مذکور تعطیلی کارخانه در دو مرحله  در دست اقدام است.

نعیمی‌نژاد تصریح کرد: در مرحله اول و بر اساس حکم صادره از مراجع قانونی اقدام به پلمب در ورودی و خروجی کارخانه مقوا سازی یزد واقع در قاسم آباد می‌شود و سپس یک هفته مهلت داده می‌شود که نسبت به تخلیه کارخانه اقدام کنند و پس از آن پلمپ کامل کارخانه صورت می‌گیرد.

کارخانه‌های مقوا سازی از واحدهای آلاینده محسوب می‌شوند و باید بر اساس ضوابط محیط زیستی، بهداشتی و ظرفیت‌های قانونی خارج از محدوده شهری و با شرایط تعریف شده به فعالیت بپردازند.

بوی آزاردهنده کارخانه کاغذ "قاسم آباد یزد" ساکنان منطقه را کلافه کرده استبرخی از واحدهای تولیدی استان زنجان به خاطر بروکراسی‌های زائد اداری پلمپ شده‌اندآماده رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی پلمپ‌شده استان زنجان هستیم

چنانچه مدیران کارخانه بدون تخلیه کامل مواد آلاینده اقدامی در جهت رفع آلایندگی ننمایند موضوع اخیر از طریق کیفری تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه مقواسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد