Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:52:23 GMT

ماه یا مریخ مقصد بعدی فیلمسازی روسیه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۵۷۰۴

ماه یا مریخ مقصد بعدی فیلمسازی روسیه

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، کلیم شیپنکو، کارگردان شناخته شده روس، دیروز (سه‌شنبه، ۲۷ مهر) اعلام کرد ماموریت ۱۲ روزه وی در ایستگاه بین‌المللی فضا دید او درباره ظرفیت‌های سینما را تغییر داده و حالا آمادگی ساخت فیلم در ماه یا حتی مریخ را هم دارد.

شیپنکو و یولیا پرسیلد، بازیگر، روز یکشنبه (۲۵ مهر) پس از ۳۰ ساعت فیلمبرداری برای فیلم چالش به زمین بازگشتند، این اثر اولین فیلم ساخته شده در فضاست و رسانه‌های روسیه از آن به عنوان یک دستاورد جهانی یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیپنکو در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ساخت دنباله این فیلم در ماه گفت: ما آماده‌ایم. معتقدیم سینمای فضایی باید در فضا فیلمبرداری شود. اگر فیلم درباره ماه است بیایید به ماه برویم و اگر درباره مریخ است به مریخ.  

وی افزود: چرا که نه؟ چرا سینما باید در یک استودیو فیلمبرداری شود؟

به گفته شیپنکو در جریان فیلمبرداری چالش، فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضا یا با گفتن دیالوگ‌های طبیعی با او همکاری کردند یا پاهایش را نگه می‌داشتند تا در خلا نیروی جاذبه به چیزی برخورد نکند. این فیلمساز روس گفت تجربه کار در فضا روش‌های جدیدی از فیلمسازی را به او آموخته است.

برخی صحنه‌ها که در زمین تجسم کرده بودم کاملا متفاوت از آب درآمدند. در فضا ممکن است دو نفر رو در رو باشند اما یکی از آنها سرو ته باشد و دیگری افقی. این شرایط خودآگاهی شما را به طور کامل تغییر می‌دهد.

پرسیلد که در فیلم چالش نقش پزشکی را بازی می‌کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرده است، نیز درباره تجربه خود از بازی در فضا گفت: هر لحظه یک کشف بزرگ بود.

به گفته شیپنکو کار روی فیلم چالش تا پایان سال آتی میلادی به طول می‌انجامد و صحنه‌هایی که در فضا گرفته شدند احتمالا ۲۵ تا ۳۵ دقیقه تدوین نهایی را به خود اختصاص خواهند داد. با این حال هنوز زمان دقیقی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.

اگرچه کسی از بودجه ساخت اولین فیلم در فضا خبر ندارد اما شیپنکو خاطر نشان کرد استقبال جهانی از این فیلم هزینه صرف شده را هر چه که باشد جبران خواهد کرد.

برچسب‌ها روسیه مریخ ایستگاه بین المللی فضایی فیلمساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه مریخ ایستگاه بین المللی فضایی روسیه مریخ ایستگاه بین المللی فضایی فیلمساز ایستگاه بین المللی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد از آغاز برقراری پروازهای فوق العاده این فرودگاه در هفته جاری از امروز خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است پنج پرواز طی هفته جاری از تهران به بجنورد و همچنین بجنورد به تهران برقرار شود که این اقدام با پرواز هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر از تهران به مقصد بجنورد و نشستن آن در فرودگاه بجنورد آغاز شد.

وی تاکید کرد: این پروازها قرار است در چهار روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه با هواپیمای ATR۷۲ ساعت ۶:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۹ از بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز روز چهارشنبه نیز قرار است ساعت ۱۴ از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۱۶ از بجنورد به مقصد تهران با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه این پروازها با پیگیری های بسیار و مشارکت بخش خصوصی برقرار شده است، افزود: یکی از مشکلات این استان، عدم مشارکت سرمایه گذاران در برقراری پروازها است و اکنون که کشور به لحاظ تعداد ناوگان در محدودیت قرار دارد، حضور سرمایه گذاران می تواند شرکت های هواپیمایی را مجاب به برقراری پروازهای بیشتر کند.

به گفته قدمگاهی، پروازهای روزهای سه‌شنبه و جمعه که جزو برنامه مستمر پروازی این فرودگاه است نیز برقرار بوده و آن ها نیز توسط ایران ایر انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز