Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی امروز شهر دمشق گفت که هدف از این انفجار سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اقبال منطقه‌ای و بین المللی به دولت سوریه است. - اخبار بین الملل -

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سفیر دولت نجات ملی یمن (صنعاء) در سوریه، انفجار تروریستی در شهر دمشق را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه المسیره یمن، «عبدالله صبری»، سفیر یمن در دمشق امروز چهارشنبه در واکنش به انفجار تروریستی این شهر گفت:‌ «ما این انفجار تروریستی را محکوم کرده و به دولت و ملت سوریه تسلیت می‌گوییم.»

وی در چرایی وقوع این انفجار در شرایط فعلی گفت: «در این عملیات تروریستی که مینی‌بوس نیروهای سوریه را هدف قرار داد، رد پای آمریکا دیده می‌شود. این کشور تلاش دارد مانع از اقبال بین المللی و منطقه‌ای به دولت سوریه و بازگشت روابط شود.»

صبح امروز دو بمب در مسیر خودروی حامل نیروهای مسلح سوریه در نزدیکی پل الرئیس شهر دمشق منفجر شد که در اثر آن، 14 کشته و سه تن هم زخمی شدند.

انفجار در مسیر مینی‌بوس نظامیان سوریه در دمشق/ 13 کشته و 3 زخمی+ تصاویرانفجار انبار مهمات در حماه سوریه؛ 5 کشته و 3 زخمی

وقوع این انفجار در این شهر که طی چند سال گذشته تقریبا انفجارهای تروریستی به صفر رسیده، اتفاقی عجیبی است.

اخیرا برخی از کشورهای منطقه از جمله لبنان و اردن و مصر بعد از سال‌ها، روابط خود را با دمشق به صورت علنی از سرگرفته و وارد همکاری های اقتصادی و امنیتی شده‌اند.

برخی از منابع غیر رسمی هم اخیرا گفته‌اند که هیئتی از اتحادیه عرب به دمشق رفته و احتمالا در هفته‌های آینده سوریه بعد از یک دهه دوباره کرسی خود در این اتحادیه را به دست خواهد آورد.

طرح 5 مرحله‌ای اردن برای حل پرونده سوریهامارات و سوریه در مسیر احیای روابط/ عملیات بهسازی خطوط اتصال برق سوریه با اردن و لبناننشست سه جانبه لبنان با اردن و سوریه برای انتقال برق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن سوریه اخبار یمن سوریه انفجار تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم