Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:36:42 GMT

موسس علی بابا از چین خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۵۹۰۵

موسس علی بابا از چین خارج شد

جک ما، هم موسس علی بابا گروپ هولدینگ برای نخستین بار از زمانی که دولت چین به سرکوبی و شکستن انحصار امپراتوری فناوری وی پرداخت، به اروپا سفر کرد.

ساوت چاینا مورنینگ پست که متعلق به گروه علی باباست، گزارش کرد که این میلیاردر ۵۷ ساله پس از یک توقف کوتاه در هنگ کنگ، به اسپانیا رفت. جک ما برای سلسله دیدارهای کاری از جمله یک تور صنعت کشاورزی و فناوری محیط زیستی در اسپانیا به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سخنگوی علی بابا حاضر نشد درباره مکان حضور جک ما اظهارنظر کند.

دولت چین از یک سال پیش اصلاحات گسترده‌ای را در بخش خصوصی کلید زد و مانع عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آنت گروپ شد که زیرمجموعه علی بابا بوده و توسط جک ما تاسیس شده است. همچنین تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه علی بابا به اتهام سوءاستفاده از قدرت بازار به جریان افتاد. جک ما که معمولا شخصیت برجسته‌ای است، به یک باره برای ماه‌ها از دید همه ناپدید شد. غیبت وی گمانه زنی‌های زیادی را درباره سرنوشتش برانگیخت به خصوص که چهره های برجسته متعددی پس از اختلاف با مقامات چین ناپدید شده بودند.

کارزار حزب کمونیست چین اهداف دیگری را شامل غول تحویل میتوآن و شرکتهای آموزشی خصوصی را هدف گرفت. علی بابا ۲.۸ میلیارد دلار جریمه ضد انحصارطلبی پرداخت کرد و قول داد شیوه‌هایش را اصلاح کند.

بر اساس گزارش رویترز، با انتظار سرمایه گذاران برای پایان یافتن موج سرکوبی و برخورد دولت با انحصارطلبی شرکتها، ارزش سهام علی بابا و به طور کلی سهام فناوری چین صعود کرده است./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • حواله علی پی
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم