Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. به همین مناسبت همایش محوری گرامیداشت هفته وحدت با حضور جمعی از علما، روحانیون و فرهیختگان شیعه و سنی در مجتمع فرهنگی امام رضا در مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد با تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت گفت: پیامبر اسلام این صاحب خُلق عظیم اثبات کرد اسلام قابل فراگیری است و اکنون این اصول انقلاب اسلامی ایران بود که اسلام گرایی را به وجود آورد.

او افزود: اگر اصول انقلاب اسلامی را در جهان اسلام ارائه دهیم، اصول اسلام گرایی پیغمبر نمود پیدا میکند و متضمن آیه شریفه "انا ارسلناک علی الناس کافه " خواهیم شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر فردی بخواهد به خاطر قومیت و مذهب مسلمانان را جدا کند به شخص پیامبر توهین کرده است و این بزرگترین جرم و جنایت نسبت به رسول الله است.

علم الهدی بیان کرد: وهابیت به عنوان جریان انحرافی و شیعه انگلیسی به عنوان جریان تحجری دو لبه قیچی هستند که میخواهند سنت پیامبر را از بین ببرد و ما با آن مبارزه می‌کنیم چون وحدت مسلمانان را بهم می‌زنند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان بوشهر به سخنرانی پرداخت و گفت: وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ ۖ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ یعنی به خدا و کتاب او متوسل شوید، که او مولا (و پادشاه و نگهبان و حافظ و ناصر) شماست و نیکو مولا و نیکو ناصری است. 

او افزود: یدالله بالجماعه یعنی خدا جماعتی را حمایت می‌کند که باهم برابر و برادر باشند و امروزه هفته وحدت به عنوان صدقه جاریه برای امام خمینی (ره) باقی مانده است.

امام جمعه کنگان ادامه داد:اهل سنت در ایران آزادی و حریت دارند و بزرگترین حامی از جماعت اهل سنت مقام معظم رهبری و منادی وحدت اسلامی است.

و در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وحدت تنها بین دو مکذهب شیعه و سنی نیست هر کس بتواند بین دو نفر را صلح دهد وحدت ایجاد کرده است.

او افزود: مهم ترین آیه شریفه با مضمون وحدت ایه شریفه « واعتصموا باحبل الله جمیعا و لا تفرقوا » است که منظور از آن قران، امامان معصوم و اهل بیت هستند.

 

 

 

انتهای پیام//س.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته وحدت نماینده ولی فقیه پیامبر اسلام هفته وحدت امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • مطهری امام
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام