Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «مطالبه برگزاری دوره‌های آموزش امر به معروف و نهی از منکر در حرم رضوی» ثبت و درخواست پیگیری پیرامون آن را داشتند.

برای پیگیری سوژه به سراغ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی رفتیم.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از عهده اداره پاسخگویی برداشته شده و به مرکز آموزش ضمن خدمت حرم و مرکز آموزش سازمان حرم واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما کار ستادی و پیگیری را در این خصوص انجام می دهیم، افزود: مرکز آموزش قبلی منتفی شده است و ما اکنون مرکز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان داریم، همچنین مرکز آموزشی در سازمان حرم نیز آموزش خدام را دنبال می کند.

وی ادامه داد: البته در معاونت تبلیغات، اداره مراسمات وجود دارد که مراسمات عمومی را برگزار می کند و یکی از محتواهایی که از سخنرانان خواسته می‌شود این است که با رویکرد ایجاد دغدغه و انگیزه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در عموم مردم به سخنرانی بپردازند.

حسن‌زاده‌ با بیان اینکه در در این معاونت برنامه‌هایی نظیر ترویج عفاف وحجاب همچنین کارهای فرهنگی مانند ایجاد کلیپ و تبلیغات در تابلوها حرم دنبال می شود، خاطرنشان کرد: قبل از محرم و صفر امسال  و بعد از حدود یک‌سال وقفه، دوباره این جلسات برگزار شد که از جمله سخنرانان این جلسه تولیت آستان قدس، آیت الله علم الهدی و خانم دکتر صادقی بودند.

وی با بیان اینکه به دلیل مصادف شدن با برنامه‌های محرم و صفر و حجم بالای خدمت به زائرین دوباره وقفه‌ای در کار ایجاد شد، تصریح کرد: به تازگی جلسه‌ای برگزار شد تا دوباره این برنامه‌ها با جدیت هرچه تمام‌تر برگزار شوند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اذعان به اینکه هرکاری مخصوصا امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت تخصصی انجام شود، ابراز کرد: این کار ظرافت‌های مخصوص به خود را دارد و اگر متولیان این کار در زمینه‌های احکام تخصص نداشته و یا مراتب و شیوه‌ها را بلد نباشند در عوض نتیجه مثبت چه بسا نتیجه‌های منفی به بار بیاورند و می‌شوند نمونه مثل معروفی که می‌خواهد ابرو را درست کند و چشم را هم کور می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته که آموزش زیر نظر مرکز ما بود محتواهای بسیار خوبی را آماده و برای اولین بار درسنامه امر به معروف و نهی از منکر را تدوین و منتشر کردیم، به طوری‌که آیت الله جنتی که امام جمعه موقت آن زمان در تهران بود و مسئولیت امر به معروف را بر عهده داشت، اعلام کرد که تلاش داریم همه عاملان به معروف و ناهین از منکر سراسر کشور را به مشهد اعزام کنیم  تا در این مرکز آموزش ببینید.

حسن‌زاده افزود: در حقیقت ما به طلایه دار عرصه امر به معروف و نهی از منکر معروف شدیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر اداره پاسخگویی مرکز آموزش آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان