Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که یک راننده از خدمات ناچیز بیمه تکمیلی رانندگان کامیون انتقاد کرده است یک فعال صنف  کامیونداران، شرکت های حمل و نقل را در این زمینه مقصر می داند.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش یک راننده کامیون در تماس با ما عنوان کرد: با توجه به عقد قرارداد بیمه مکمل درمان سال 1400 رانندگان کامیون کشور با شرکت بیمه البرز، متاسفانه در قرارداد درمان ۱۴۰۰ نسبت به پوشش هزینه های ویزیت پزشک، دارو و همچنین خدمات دندانپزشکی اقدامی صورت نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضمن اینکه سقف تعهدات بستری و هزینه های جراحی هم، نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی هنوز تعهدات بیمه گر با توجه به تورم و خدمات درمانی ناچیز و بسیار کم می باشد.

به دنبال درخواست راننده مذکور برای پیگیری این موضوع، یک فعال صنف کامیونداران ضمن تایید وجود چنین مشکلاتی، شرکت های حمل و نقل را در این زمینه مقصر دانست و گفت: قرارداد بیمه تکمیلی را شرکت‌های حمل و نقل منعقد کرده اند و کانون کامیون‌ داران هیچ دخل و تصرفی در این قضیه ندارد.

بیشتر بخوانید: پرداخت حق بیمه متصدیان شرکت های حمل و نقل از جیب رانندگان؟ وضعیت نامشخص بیمه تکمیلی رانندگان با ابطال مصوبه شورای عالی ترابری یک راننده کامیون: مسئولان صنفی به تعهدات بیمه گرها رسیدگی کنند

وی افزود: در ضمن سال گذشته نیم درصد از پایه کرایه به بیمه تکمیلی تعلق می‌گرفت که صاحب بار روی بارنامه پرداخت می‌کرد اما در سال بیمه ای جدید، نرخ نیم در صد از جیب راننده پرداخت می‌ شود و متاسفانه با وجود این هزینه بیمه تکمیلی را خود راننده پرداخت می‌ کند ولی شرکت‌ ها برای این کار تصمیم می‌ گیرند.

این فعال صنفی عنوان کرد: فسادی که در سال ۷۲ الی ۸۰ در بحث بیمه تامین اجتماعی اتفاق افتاد دوباره در همین سال بیمه ای تکرار شده و مازاد پول بیمه تکمیلی رانندگان به جیب شرکت‌ های حمل و نقل رفته و در آینده هم دوباره خواهد رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیمه تکمیلی رانندگان کامیون حمل و نقل دارو تورم تامین اجتماعی تورم ایران بیمه رانندگان خدمات بیمه رانندگان کامیون بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بیمه رانندگان کامیون سهم بیمه رانندگان سهم بیمه بیمه تکمیلی رانندگان شرکت های حمل و نقل بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

امتداد - قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با آخرین جزئیات از اجرای طرح راننده محوری نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.

  این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: همان طور که اشاره شد یکسری اطلاعات از بخش‌های مختلف مانند فراجا گرفته می‌شود، اما یکسری از اطلاعات هم از جمله نمره منفی خیلی مهم است که با فراجا جلسات مختلفی برگزار شده و در حال برگزاری است که اگر این سری از اطلاعات را هم پلیس راهور به بیمه مرکزی بدهد ما در یک نظام رتبه بندی که اکنون قراردادهای آن را بسته‌ایم رانندگان را رتبه بندی خواهیم کرد.   او در ادامه اظهار کرد: اگر ما اطلاعات را از بخش‌های مختلف دریافت کنیم در شاخص‌های رتبه بندی تغییراتی ایجاد و رتبه بندی خوبی می‌شود و در نهایت در این فرآیند میزان ریسک رانندگان مشخص خواهد شد.   گام بعدی هم این خواهد بود که چگونه با راننده پر ریسک و کم ریسک برخورد کنیم؟ که این موارد بحث‌های آیین نامه و دستورالعملی خواهد بود که کار آن را هم پیش خواهیم برد.   قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل خلاصه اکنون امکان راه اندازی بحث راننده محوری در یک سطح ابتدای وجود دارد که سطح مطلوبی نخواهد بود بیمه مرکزی در تلاش است تا شاخص‌های مد نظر خود را از بخش‌های مختلف دریافت تا کیفیت رتبه بندی افزایش پیدا کند و به موازات این مراحل بحث دستورالعمل و آیین‌نامه‌ها را هم در حال پیش بردن هستیم و در آخر باید گفت اجرای بیمه شخص ثالت راننده محور به عبارتی راننده محوری حتما تا پایان سال نهایی و اجرا خواهد شد. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند