Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه آموزش ایرنا، علی اسداللهی امین  درخصوص علائم افتراقی آلرژی، آنفولانزا و سرماخوردگی اظهارکرد: درآلرژی علامت‌ها به صورت موقتی است، تب، ضعف و بیحالی مشاهده نمی شود و این افتراق اصلی بین آلرژی و بیماری‌های ویروسی است.

وی افزود: اما در مورد آنفولانزا و فرق آن با کرونا باید توجه کنیم که آنفولانزا معمولا تب دارد و تبش هم بالاست، یعنی شروع طوفانی دارد در حالیکه در بیماری‌های ویروسی اینطور نیست و علائم کرونا معمولا تدریجی ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماری های عفونی با حضور در یک گفت گو همچنین در خصوص واکسن‌های آنفولانزای موجود در بازار نیز توضیح داد: واکسن‌هایی که امسال در بازار موجود است اکثرا چهار ظرفیتی است، بدان معنی که سوش آنفولانزای گروه «ب» را هم پوشش می‌دهد و از آنجا که معمولا در کشور ما بیشتر نوع «آ» شایع است، پس تهیه واکسن سه ظرفیتی هم مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر واکسن‌های هلندی و فرانسوی  بیشتر وارد شده که باید قبل از مصرف حتما آنها را تکان دهیم به ویژه نوع هلندی آن، چراکه حتما باید چرخه نگهداری در سرما در آنها رعایت شود، بعد از خارج کردن از یخچال یا یخ هم نباید فورا تزریق شود بلکه باید ابتدا به دمای محیط برسد.

این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد: این واکسن‌ها نیاز به هواگیری قبل از مصرف هم ندارد، به صورت عمقی و عضله‌ای باید تزریق شود، توصیه شده که همه افراد بالای شش ماه باید واکسن را تزریق کنند.

وی اضافه کرد:این دو واکسن بر پایه پروتئین تخم‌مرغ تهیه شده و ویژه گروه خاصی نیست و برعکس کرونا که می‌گوئیم در بچه‌ها گرفتاری شدیدی ایجاد نمی‌کند، آنفولانزا در بچه‌ها به ویژه برای کودکان زیر پنج سال و حتی دو سال شدیدتر است. 

اسداللهی امین با اشاره به اینکه این واکسن برای بچه‌های زیر سه سال باید نصفه دوز تزریق شده و مجددا با فاصله یک ماه دوز دوم نیز تزریق شود، افزود: اگر کودکان زیر ۹ سال هستند و سال‌های قبل واکسن نزدند باید دو دوز کامل بزنند، چراکه بچه‌ها و بانوان باردار تا دو هفته بعد از زایمان نیز دارای ریزفاکتورهایی هستند که آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد، افراد و گروه‌های پرخطر نیز توصیه شده که حتما واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

وی در خصوص همزمانی تزریق دو واکسن آنفلانزا و کرونا نیز عنوان کرد: این واکسن‌ها معمولا عوارض بعد از واکسن دارند اگر عوارض واکسن کرونا وجود نداشت یا کم بود که با فاصله دو سه روز می‌توانند واکسن آنفولانزا را بزنند اما اگر عوارض طول کشید بهتر است بعد از بهبود عوارض و با فاصله اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا کنند و واکسن کرونا را در ارجحیت قرار دهند.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی، افرادی که کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلا هستند و با افراد کرونایی در ارتباط بودند نیز بهتر است بعد از اتمام دوران قرنطینه و بهبود علائم اقدام به تزریق واکسن کنند. 

وی با اشاره به اینکه کلا توصیه شده در زمانی که شما بیماری عفونی تب‌دار دارید هیچ واکسنی نزنید، گفت: نکته دیگر درباره بیماری گیلن‌باره است که با ضعف شدید عضلانی خودش را نشان می‌دهد و عموما از عوارض واکسن آنفولانزاست، لذا افرادی که در گذشته به این بیماری مبتلا شدند حتما باید با دکتر برای تزریق واکسن آنفولانزا مشورت کنند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آنفولانزا واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آنفولانزا کرونا ویروس کرونا آنفولانزا واکسن واکسن آنفولانزا تزریق واکسن واکسن ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است