Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه  ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اوایل امشب تا صبح جمعه در بعضی ساعات در نیمه شمالی استان، بارش باران  و در نیمه جنوبی رگبار پراکنده  پیش بینی می شود.

همچنین از بعد ازظهر چهارشنبه تا شنبه با کاهش قابل ملاحظه دما  در ارتفاعات کوهستانی گاهی مه رقیق و کاهش دید مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای  چهارشنبه ۲۳ و ۱۳، پنجشنبه ۱۹ و ۱۱ ، جمعه ۱۸ و ۱۰، شنبه ۲۰ و ۱۱ و یکشنبه ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

شهریار با ۲۵ درجه و فیروزکوه با یک  درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا وضعيت هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا وضعيت هوا سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا وضعيت هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه ۹ اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر (تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم