Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@20:29:27 GMT

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۰۵۶

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

سید مرتضی حسینی در مجلس به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت رسیدگی به خرابی‌های مکرر قطار مسافربری میانه به تهران و نارضایتی مسافران.

سیدمجتبی محفوظی به وزیر نیرو: ضرورت حل مشکلات آب شرب، کشاورزی و فاضلاب شهرستان آبادان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد محرم زاده یخفروزان به وزرای کشور و جهاد کشاورزی: ضرورت تأسیس پاسگاه نیروی انتظامی در دهستان ورگهان و ضرورت خرید تضمینی سیب باغداران و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای صادرات.

مجتبی بخشی پور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تسریع در صدور مجوز برای دو شیفته شدن درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آباد غرب. همچنین تذکر به وزیر نفت: لزوم تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی به شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو.

کیومرث سرمدی واله به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت شفاف‌سازی و پیگرد قانونی سوء استفاده از بیت‌المال و کشف ماینر در ساختمان بورس.

مسلم صالحی به رئیس جمهور: در خصوص لزوم بازنگری در انتصاب افراد در پست های مدیریتی بدون بررسی های لازم.

سید سلمان ذاکر به رئیس جمهور: لزوم تسریع در ایجاد شبکه تلویزیونی و رادیویی، کشاورزی و دامداری در کشور.

حسین محمدصالحی دارانی به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت ممنوعیت واردات لباس و سایر اقلام از ترکیه.

علی اکبر علیزاده برمی به همراه ۱۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم توجه مسئولان وزارت بهداشت به صحبت های منتقدان.

مجتبی بخشی پور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تأمین اعتبار و سرفصل جشنواره‌های دائمی قرار گرفتن جشنواره مرصاد.

سیداحمد آوائی نماینده دزفول به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در فرآیند اجرای طرح‌های زیرساختی استان خوزستان به ویژه شهرستان دزفول. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت خسارت وارده ناشی از خشکسالی به کشاورزان تحت پوشش شبکه آبیاری دز.

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: ضرورت برکناری مدیر آب منطقه‌ای استان همدان.

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم افزایش تخصیص منابع آب در استان زنجان و ضرورت تأمین آب شرب شهرستان خدابنده. همچنین تذکر به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم احیاء آیین‌نامه توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی به ویژه در روستاهای شهرستان خدابنده. همچنین تذکر به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ضرورت توجه به زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خدابنده به ویژه غار کتله خور. همچنین تذکر به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت صدور دستور ویژه به بانک مرکزی در خصوص اجرای مصوبه هیأت دولت درباره تخصیص اعتبار برای امهال تسهیلات کشاورزی برای خشکسالی به ویژه در شهرستان خدابنده. به وزرای نفت و جهاد کشاورزی: ضرورت اجرای مصوبه هیأت دولت در خصوص تخصیص اعتباری برای امهال تسهیلات کشاورزی برای جبران خشکسالی.

معین الدین سعیدی به رئیس جمهور: لزوم اجرایی شدن وعده ایشان مبنی بر ساخت دانشگاه پزشکی چابهار.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دولت نفر از نمایندگان به وزیر شهرستان خدابنده لزوم تسریع رئیس جمهور وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره اصلاح حقوق کارگران

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره اصلاح حقوق کارگران، اظهار کرد: چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ تحت هیچ شرایطی سه‌جانبه‌گرایی حذف نمی‌شود. موضوعی را نمایندگان کارگران مطرح می‌کردند که اساساً در طول دوران، جانب کارفرمایان از سوی شورای عالی کار گرفته می‌شود و ما گفتیم به خاطر اینکه چنین شبهه‌ای پیش نیاید، خیلی بهتر است که کار را به مجلس بسپاریم که نمایندگان آحاد مردم آنجا حضور دارند و تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان نیز کارگر هستند و راحت‌تر می‌توانند نیازها را بررسی کنند.

وی افزود: در جلسه قبل گفتم که در روز کارگر برخی نمایندگان کارگران از رئیس‌جمهوری درخواست کردند وزیر کار از پیشنهادی که داده است عدول کند. رئیس‌جمهوری به من اشاره‌ای کرد که آن را دستور تلقی کردم و موضوع اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را از دستور کار خارج کردیم.

وزیر کار تاکید کرد: حداقل حقوق و دستمزد را در شورای عالی کار تصویب کردیم و تغییری در حداقل حقوق و دستمزد ایجاد نمی‌شود و برای سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون افزایش یافت، ادامه داد: برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم براساس مصوبه شورای عالی کار، ابلاغ و احکام اصلاح شدند و از این ماه به مرور پرداخت خواهند شد.

مرتضوی با اشاره به اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال، گفت: سال قبل حدود ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که تعداد قابل‌توجهی از آنان با همین سامانه جذب بازار کار شدند. کارخانه‌ها و کارفرمایان هم در آن سامانه ثبت‌نام کردند که متأسفانه متناسب با نیاز آنان نتوانستیم کارگران را هدایت کنیم و کارگران نخواستند که در آن مشاغل حضور پیدا کنند. امسال هدف‌گذاری افزایش یافته است و روی ۴۰۰ هزار نفر هدف‌گذاری کردیم که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت این است که طرح کالابرگ تداوم پیدا کند، یادآور شد: لازم است ارزیابی مقدماتی از عملکرد سه‌ماهه داشته باشیم و گردش کاری را تنظیم کنیم و حتماً در مراجع تصمیم‌گیری بررسی شود. آنچه من اطلاع دارم این است که سیاست دولت به طور اجمالی تداوم این طرح است.

مرتضوی همچنین دهک‌بندی‌های یارانه را قابل‌اصلاح دانست و اظهار کرد: سامانه «پایگاه رفاه ایرانیان» شاخص‌هایی برای دهک‌بندی‌ها تعریف کرده است و امکان دارد کسی از دهک چهار به دهک پنج ارتقا یابد و بالعکس. این سامانه همواره قابل بروزرسانی است. هر شش ماه یکبار بازآفرینی می‌شود و دهک‌بندی‌ها اصلاح می‌شود. اگر کسی به دهک‌بندی اعتراض دارد می‌تواند از طریق سامانه‌های متعدد این اقدام را انجام دهد تا نتایج بررسی به وی اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح حقوق کارگران
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است