Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:23:42 GMT

کمبود سوخت به برزیل هم سرایت می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۱۱۱

کمبود سوخت به برزیل هم سرایت می‌کند؟

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پایگاه خبری اویل پرایس اخیرا در گزارشی تحلیلی با اشاره به بحران انرژی در اروپا تأکید کرد که این بحران به زودی به آمریکا و دیگر نقاط جهان سرایت خواهد کرد.

در این مقاله آمده است: در جهان یکپارچه کنونی، کمبود شدید منابع تولید انرژی به ویژه با توجه به آسیب دیدگی زنجیره تامین و عجله کشورها برای کاهش سرمایه گذاری در بخش سوخت های فسیلی، نمی تواند برای یک مدت طولانی در یک منطقه باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین‌المللی انرژی نیز به تازگی اعلام کرد که انتظار می‌رود بحران انرژی باعث افزایش تقاضای نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز شود.

برزیل به عنوان سومین عرضه کننده بزرگ نفت به چین در سال گذشته میلادی یکی از معدود برندگان همه‌گیری کرونا و بحرانی بود که این ویروس در بازارهای جهانی نفت به وجود آورد.

برخلاف سایر صادرکنندگان نفت خام، برزیل صادرات خود را در نیمه اول ۲۰۲۰ به دلیل تقاضای بالای چین تقویت کرد. بر اساس آمار ارائه شده، تولید نفت برزیل در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵.۷ درصد افزایش یافت و به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید.

براساس گزارش اویل پرایس، تولید بالاتر نفت برزیل کمک کرد صادرات این کشور در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که رشد سالانه ۱۶.۹ درصدی را داشته است.

اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت در ژوئن (تیر ماه) اعلام کرد عوامل اصلی رشد عرضه در سال ۲۰۲۱ کشورهای کانادا، برزیل، چین و نروژ خواهند بود.

تولید نفت برزیل در آوریل سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۲۸ هزار بشکه در روز در مقایسه با مارس افزایش یافت و به ۲.۹۷ میلیون بشکه در روز رسید.  

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری افه، یک روز پس از اعلام شرکت نفتی «پتروبراس» برزیل مبنی بر فقدان ظرفیت این شرکت برای پوشش‌دهی تقاضای توزیع میزان پیش‌بینی شده سوخت برای ماه نوامبر (آبان- آذر)، «آژانس ملی نفت» برزیل (ANP) احتمال بروز بحران کمبود سوخت در این کشور را رد کرد.

این نهاد نظارتی در بیانیه ای با اشاره به شک و تردیدهای ایجاد شده پیرامون احتمال ناکافی بودن تولید سوخت توسط شرکت دولتی پتروبراس تاکید کرد: در حال حاضر هیچ نشانه ای از کمبود در بازار سوخت کشور وجود ندارد.

این آژانس با تاکید بر اینکه «نظارت بر زنجیره تامین ادامه خواهد داشت» از اتخاذ اقدامات و تدابیر لازم در صورت لزوم و برای کاهش خطرات احتمالی خبر داد.

پتروبراس بزرگترین شرکت نفتی برزیل که مسئولیت تامین بخش عمده ای از سوخت‌های مصرفی این غول آمریکای جنوبی را بر عهده دارد، روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سفارش‌های بنزین و گازوئیل دریافتی از توزیع‌کنندگان برای ماه آینده نسبت به ماه‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این شرکت دولتی با بیان اینکه قیمت پایین تر سوخت پتروبراس نسبت به بازارهای بین‌المللی از دلایل افزایش تقاضا و کاهش سفارش توزیع کنندگان به سایر شرکت‌ها است، از افزایش ۲۰ درصدی تقاضای گازوئیل و رشد ۱۰ درصدی تقاضای بنزین در مقایسه با نوامبر ۲۰۱۹ خبر داد.

این شرکت نفتی که بخش عمده آن متعلق به دولت برزیل است، از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی، در آسیا، آفریقا و خاورمیانه نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

حال باید دید این بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازارهای نفتی جهان به برزیل هم خواهد رسید؟

برچسب‌ها نفت خام پرسش از خبر آمریکای لاتین برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام پرسش از خبر آمریکای لاتین نفت خام پرسش از خبر آمریکای لاتین برزیل بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: تامین سوخت مردم، موضوع بسیار مهم و کلیدی است و نباید تصمیمات مدیران به گونه‌ای باشد که عرضه سوخت برای مردم سخت باشد و موجب نارضایتی در جامعه شود.  

وی افزود: طرح کدینگ کارت‌های سوخت، مزایای فراورانی از جمله: در بحث کنترل و کاهش قاچاق سوخت و جلوگیری از تخلفات برخی جایگاه داران سوخت دارد؛ اما نباید اجرای این طرح، خللی در عرضه سوخت به مردم ایجاد کند که موجب برخی نارضایتی‌ها برای شهروندان شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان توجه به صنعت گردشگری و جذب مسافر در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و  بیان کرد: در تعطیلات عید سعید فطر و ابتدای سال، اجرای طرح کدینگ در استان کرمان مشکلاتی برای برخی مسافران در تامین سوخت خودروهایشان  به وجود آورده بود و باید اطلاع رسانی دقیق تری در این رابطه از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به مسافران در خصوص استان‌هایی که طرح کدینگ در آن ها اجرا شده است، می‌شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: ۳ مقوله ترویج فرهنگ استفاده از سوخت، گسترش فرهنگ استفاده از گاز CNG و مبارزه بی امان با قاچاق سوخت باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی باید تقویت و گسترش جایگاه‌های CNG را در دستور کار خود قرار دهد و کمبود، تعطیلی و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست.  

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: دستگاه قضایی برای حمایت از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موضوع مبارزه با قاچاق سازمان یافته سوخت را در دستور کار قرار داده است و اقدامات خوبی در این رابطه در استان کرمان صورت پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه مردم نباید برای تامین سوخت خود در جایگاه‌ها معطل بمانند، افزود: رسیدگی به تخلفات برخی جایگاه داران سوخت در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

هوشنگ غلامی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: شرکت ملی پخش منطقه کرمان، تامین کننده سوخت چندین استان کشور از جمله استان‌های شرقی کشور است.  

وی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و بیان داشت:هم اکنون ۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال در استان کرمان  و ۴۰۰ نمایندگی فروش روستایی داریم که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

غلامی تصریح کرد: ۸۰ جایگاه CNG نیز در سراسر استان کرمان در حال فعالیت می‌باشند.  

وی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت و متخلفین این حوزه نیازمند حمایت دستگاه قضایی استان کرمان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • مدیران نگران چه هستند؟