Web Analytics Made Easy - Statcounter

پل پوگبا، انگولو کانته و حالا اورلین شوامنی؛ هافبک موناکو به ستاره جدید فوتبال فرانسه تبدیل شده و پیش از دعوت به تیم ملی فرانسه از سوی دیدیه دشان، بهترین بازیکن جوان فصل 21-2020 لیگ فرانسه شد

موناکو و جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ فرانسه، رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. اورلین شوامنی 21 ساله، ششمین بازیکنی از موناکوست که توانسته برنده این جایزه شود تا پا جای پای تیری آنری (1997)، دیوید ترزگه (1998)، فیلیپ کریستانوال (2000)، پاتریس اورا (2004) و کیلیان ام باپه (2017) بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری | شوامنی مثل همه این اسامی، توانسته در همان سالی که برنده این جایزه می شود، اولین بازی ملی اش برای تیم ملی فرانسه را انجام دهد. در تساوی 1-1 فرانسه و بوسنی در مقدماتی جام جهانی 2022 در ماه سپتامبر 2021، اورلین شوامنی اولین بازی ملی اش برای فرانسه را انجام داد. همانند شش نفری که ذکر شد، شوامنی هم توانست خیلی سریع با خروس ها فاتح جام شود؛ اگرچه لیگ ملت های اروپا جام چندان به یادماندنی ای نیست اما به هرحال شوامنی یک جام ملی در کارنامه خود دارد. 

رسیدن شوامنی به سطح کنونی چندان جای تعجب ندارد. او در یازده سالگی به آکادمی بوردو پیوست و اولین قرارداد حرفه ای اش با بوردو را سال 2017 منعقد کرد. او در جولای 2018 برای اولین بار، بازی در لیگ اروپا را تجربه کرد و البته پیش از آن، در تمام رده های سنی فرانسه به میدان رفته بود. شوامنی در  اولین فصل حضورش در بوردو پس از انجام 25 بازی در لیگ یک فرانسه، با انتقالی 18 میلیون یورویی راهی موناکو شد اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ فرانسه باعث شد جا افتادن شوامنی در موناکو به تعویق بیفتد. او در فصل 20-2019 پیش از پایان زودتر از موعد لیگ فرانسه، فقط 62 دقیقه برای موناکو به میدان رفت اما انتصاب نیکو کواچ به عنوان سرمربی موناکو در فصل 21-2020، اوضاع را تغییر داد. هافبک جوان فرانسوی در تیم نیکو کواچ به یک مهره کلیدی تبدیل شد و توانست زیر نظر این سرمربی کروات، ارزش هایش را اثبات کند. از زمان آمدن کواچ به موناکو، شوامنی در میان تمام بازیکنان موناکو، بیشترین بازی را در تمام مسابقات را انجام داده و توانسته در 57 بازی طی این مدت، در 54 بازی از ابتدا به میدان برود.

مدتی زمان برد تا نیکو کواچ در موناکو جا بیفتد اما آن ها تا پایان فصل برای کسب قهرمانی لیگ، جنگیدند و در فاصله ای پنج امتیازی با لیلِ قهرمان، در نهایت به رده سوم لیگ رسیدند. یکی از دارایی های ارزشمند موناکو در فصل 21-2020، زوج شوامنی و یوسف فوفانا به عنوان محور دوگانه خط هافبک بود و کواچ از این طریق توانست تعادل سیستم 3-4-3 تیمش را تضمین کند. زوج شوامنی و فوفانا، باعث می شد موناکو حتی با وجود نفوذ وینگ بک ها به زمین حریف، تعادل لازم در زمینه دفاع را داشته باشد. 

آمار اورلین شوامنی و یوسف فوفانا، زوج خط هافبک موناکو در لیگ فرانسه از 1 فوریه 2021 تاکنون

شوامنی و فوفانا که خارج از زمین هم دوست هستند، همکاری فوق العاده ای در زمین دارند. زوج "فوفامنی" در بازی های لیگ یک در سال 2021، توانسته 442 بار مالکیت توپ را از حریف بگیرد که آن ها در زمینه، سومین زوج برتر در پنج لیگ معتبر اروپا هستند. شوامنی همچنین با 61 بار تکل موفق، بهترین هافبک پنج لیگ معتبر اروپا در زمینه تکل موفق بوده و این در حالی است که فقط شش بازیکن در تمام پنج لیگ معتبر اروپایی، آمار بهتری نسبت به شوامنی در زمینه پیروزی در نبردها داشته اند. شوامنی طی این مدت توانسته 262 نبرد را ببرد. سوفیان دیوپ، یکی دیگر از بازیکنان مستعد موناکو در مصاحبه با اونزه موندیال، در تمجید از اورلین شوامنی و یوسف فوفانا گفته:

محال است اگر بخواهید درباره اورلین [شوامنی] صحبت کنید و به یوسف [فوفانا] اشاره نکنید. از نظر من آن ها زوجی جادویی هستند. حضور آن ها در تیم برای ما بازیکنان تهاجمی خیلی خوب است. داشتن چنین بازیکنانی که سخت کار می کنند تا توپ را بگیرند و آن را حاضر و آماده تحویل مهاجم بدهند، بهترین چیز است. 

 با این حال اورلین شوامنی چیزهایی بیش از انجام کارهای دفاعی انجام می دهد. به عنوان یک هافبک دفاعی، شوامنی با ثبت سه گل و دو پاس گل در سال 2021 در لیگ یک فرانسه، خیلی در زمینه مشارکت مستقیم در گل فعال نبوده اما با این حال او می تواند در دنباله حرکات تهاجمی موناکو، مشارکت داشته باشد. او امسال در لیگ فرانسه در دنباله حرکات تهاجمی طی جریان بازی، 89 بار مشارکت داشته که این بیش از هر بازیکنی در موناکو بوده است. به شکلی قابل توجه فقط یوسوا کیمیش از بایرن مونیخ با هشت پاس، نسبت به اورلین شوامنی با هفت پاس، توانسته در پنج لیگ معتبر اروپایی آمار بهتری در زمینه ارسال پاسِ ماقبل پاس گل ثبت برساند. 

آمار مشارکت در دنباله حرکات تهاجمی تیم موناکو
رنگ قرمز: تعداد شوت
رنگ بنفش: موقعیت های خلق شده
رنگ سفید: بیلدآپ منجر به شوت

به دنبال دعوت اورلین شوامنی به تیم ملی بزرگسالان فرانسه، باعث شده او به عنوان یک استعداد 21 ساله خیلی بیشتر از حد معمول در کانون توجهات قرار گیرد و این می تواند یک دوره سخت برای بازیکن جوان باشد، همان طور که ادواردو کاماوینگا سال گذشته پس از دعوت به تیم ملی فرانسه دچار افت مقطعی شد. با وجود شروع پیچیده موناکو در فصل 22-2021، فرم شوامنی خیلی تغییر نکرده و توانسته استانداردهای بالایش را حفظ کند. تا این جای فصل، شوامنی 19 توپ ربایی داشته و هیچ هافبکی در لیگ یک فرانسه نتوانسته نسبت به او توپ ربایی داشته باشد و همچنین با ثبت 17 اقدام برای شوت، بهترین آمار اقدام به شوت بین تمام بازیکنان موناکو را دارد. 

نمایش های بسیار خوب شوامنی در پنج بازی ملی اول خود برای فرانسه باعث شده او را یکی از مدعیان جدی برای قرارگیری در خط هافبک تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2022 بدانیم. پل پوگبا، هافبک تیم ملی فرانسه و زوج شوامنی در لیگ ملت های اروپا، همین حالا می داند که او می تواند در جام جهانی به میدان برود:

او یک پسر بچه نیست، بلکه حالا یک مرد بالغ است. او انرژی بالایی دارد، از نظر فنی قوی است و توانایی های ورزشی اش فوق العاده است. امیدوارم او بتواند بازی های زیادی برای فرانسه انجام دهد و البته من هم همیشه کنارش باشم. 

 تمجیدهای ستاره منچستریونایتد از شوامنی را شاید بتوان یک پیشگویی دانست. امضای قرارداد با شوامنی، خواسته بسیاری از باشگاه های اروپایی چون یوونتوس، رئال مادرید و منچستریونایتد است. شاید در تابستان آینده زوج "پوگبامنی" را در سطح باشگاهی هم ببینیم. قیمت شوامنی حدود 60 میلیون یورو تخمین زده می شود و از سوی دیگر منچستریونایتد هم به جذب یک هافبک دفاعی بزرگ نیاز دارد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، او هم به لیست فروش های گران قیمت موناکو چون کیلیان ام باپه، آنتونی مارسیال، توماس لمار و هامس رودریگز می پیوندد. داده های بازی شوامنی نشان می دهد او ارزش تک تک سنت های این 60 میلیون یورو را دارد. 

به قلم ژان باپتیسته کایه از وب سایت TheAnalyst

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس خواننده موسیقی پاپ اسپانسر استقلال شد! با اولین مربی ایرانی شاغل در لالیگا از پیشنهاد تیم ملی تا رویاهای بزرگ ماجرای جدایی وندا نارا از مائورو ایکاردی؛ مچ گیری با استخدام کارآگاه خصوصی! لوکاکو به 9 زبان صحبت می‌کند و بیل فقط انگلیسی می‌داند/ یوفا منتشر کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پنج لیگ معتبر اروپا تیم ملی فرانسه اورلین شوامنی لیگ فرانسه لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟

به گزارش قدس آنلاین، مهم‌ترین بحث درخصوص این روزهای باشگاه استقلال به انتخاب جانشین علی خطیر بازمی‌گردد. پس از برکناری شبانه مدیرعامل آبی ها که با امضای سه عضو هیئت مدیره این باشگاه صورت گرفت، همه در انتظار تصمیم نهایی پتروشیمی خلیج فارس هستند تا به عنوان مالک باشگاه، مدیر جدید استقلال را انتخاب کند.

در مقطع فعلی، زمام امور در باشگاه استقلال به دست فرشید سمیعی سپرده شده است. عضو هیئت مدیره آبی ها که در مقام سرپرست مدیرعاملی آبی ها بر کارهای مدیریتی نظارت دارد و حتی خود او نیز شانس این را دارد که در قامت مدیرعامل جدید استقلال، جانشین خطیر شود.

با این وجود و پس از برکناری خطیر، بحث و گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و نام های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. نام تعدادی از مدیران مختلف که پیش از این نیز تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند به همراه نفرات دیگری که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، در میان کاندیداها دیده می شود.

یکی از این اسامی، مصطفی آجورلو است. فردی که در دوره مدیریتی او، استقلال توانست به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر دست یابد و به یکباره در میانه های نیم فصل نخست لیگ قبل، از کار برکنار شد و جای خود را به علی فتح الله زاده داد. برکناری پرحاشیه آجورلو با واکنش های زیادی همراه شد و از آنجایی که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همواره در دوره مدیریتی آجورلو از وی تعریف و تمجید کرده اند، سبب شده تا نام او به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شود بخصوص اینکه او رابطه بسیار خوبی نیز با جواد نکونام دارد.

نام دیگری که همواره در این سال‌ها به عنوان گزینه مدیریت استقلال مطرح شده، سعید آذری است. مدیر سابق ذوب آهن و فولاد که دست بر قضا از مقبولیت خاصی نیز میان هواداران استقلال برخوردار است. حتی پیش از نشستن علی خطیر روی صندلی ریاست، او یکی از جدی ترین گزینه های مدیریت باشگاه بود ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

اما آن‌گونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد. ممکن است حتی خود شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه مشغول فعالیت شود و شخص دیگری در سمت مدیرعاملی منصوب شود و عملا امور مدیریتی باشگاه استقلال از فیلتر شهریاری و هلدینگ خلیج فارس رد شود.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • اقدام جالب آرتتا: پدیده 14 ساله در تمرین آرسنال
  • سرمربی مسینیو: استعدادی مانند این پسر ندیده‌ام
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان