Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:58:30 GMT

کماچ زرندی قابلیت صادرات به نقاط مختلف کشور دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۳۲۷

کماچ زرندی قابلیت صادرات به نقاط مختلف کشور دارد

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند با اعلام اینکه کماچ زرندی به‌عنوان یک غذای کاملا ارگانیک و خوش‌طعم در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: کماچ زرندی به‌دلیل سلامت و ارزش بالای غذایی که دارد، می‌تواند جایگزین غذاهای ناسالم شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند عنوان کرد: در صورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لازم با بسته‌بندی‌های جذاب و بهداشتی قابلیت صادرات آن به تمام نقاط کشور وجود دارد که این مهم می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان شود و از طرفی موجب معرفی بهتر و بیشتر شهرستان زرند در میان فعالان و علاقه‌مندان به صنعت غذایی کشور شود و به تولید ثروت در میان روستائیان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی افزود: در صورتی که تولیدکنندگان این محصول مقوی و مغذی زرندی روی بسته‌بندی‌ها تلاش بهتری انجام دهند، می‌توان تمام تولیدات فعلی را در سبد مصرفی بنگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی  گنجاند و از این طریق آن را جایگزینی مطمئن و البته قابل دفاع برای برخی محصولات تغذیه‌ای که از استان‌های دیگر وارد شهرستان می‌شود، کنیم.

وی عنوان کرد: جشنواره‌ها فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهای پنهان و فراوانی است که دیده نشده‌اند و نیز گامی بزرگ و حیاتی در جهت تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

جشنواره کماچ زرندی با پخت و بسته‌بندی بیش از یک‌هزار قطعه کماچ با رعایت کامل موارد بهداشتی پذیرایی و در حاشیه این جشنواره غرفه‌هایی از تولیدات بانوان روستاها که متناسب با شرایط خاص کرونایی، امکان عرضه داشته باشند به نمایش گذاشته خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و اجرای برخی از بازی‌های بومی روستا، اجرای برنامه نقاشی ویژه کودکان و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/80022/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات میراث فرهنگی سلامت روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • وقوع سیلاب در نقاط مختلف شهریزد
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز