Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:36:59 GMT

سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی زنجان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۳۹۱

سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی زنجان تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در محل استانداری زنجان، گفت: اگر پدافند غیرعامل بزرگترین و جدی‌ترین هدف باشد، رویکرد شورای پدافند باید این باشد که زیرساخت‌هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می‌دهند فراهم و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: کارگروه‌های شورای پدافند غیر عامل یک برنامه اختصاصی در راستای ماموریت محوله این کار را در هفته پدافند غیرعامل انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۱ کارگروه شورا، اقدام شاخص تخصصی را مد نظر قرار دهد و مدیران کارگروه‌ها مراکز حساس و مهم استان را مورد مطالعه قرار داده و در صورت بروز اشکالاتی در کوتاه مدت نسبت به رفع آن مبادرت کنند.

مرادی نافچی تاکید کرد: مراکز حساس استان باید شناسنامه دار شود و از طرفی امور آب، جهاد کشاورزی، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های گاز برق، زیرساخت، آب فاضلاب مخابرات اقداماتی پیشگیرانه ای خود را با بروز سرما و برودت هوا مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: با برنامه ریزی ها، یک شهر به عنوان پایلوت در حوزه پدافند عامل انتخاب شود و در فاز دوم برای هر شهرستانی یک شهر پایلوت در این زمینه لحاظ خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ابراز داشت: در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی استان بیش از تقویت شود و امروز پذیرفته نیست که ساختمانی ساخته شود که در مقابل زمین لرزه چهار ریشتری آسیب ببیند.

مرادی نافچی افزود: دستگاه‌های متولی امر نظارت‌های لازم را تقویت کند که در برخی موارد مهندسان نظارت را در ساخت سازها اعمال نمی‌کنند.

وی افزوئ: هدف پدافند غیرعامل حفاظت، حراست و صیانت از زیرساخت‌های حساس مهم و حیاتی استان به عنوان یک اولویت عضو شورا و همه دستگاه‌های اجرایی است که در این میان باید از تهدیدات احتمالی شناخت داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: باید پذیرفت استان زنجان به لحاظ اقلیمی، توپوگرافی و موقعیت استقرار جغرافیایی در منطقه شمالغرب کشور واقع شده است.

مرادی نافچی گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای نظارت‌های بیشتر، تامین تجهیزات لازم است و اشکالات احتمالی که ممکن است در فرصت پیش رو کوتاه مدت تا پایان سال برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وی یاد آور شد: هفته پدافند غیرعامل تسهیلگری هرچه بیشتر در خدمت رسانی و رفع اشکالات نواقص و انجام تکالیف است و باید سرلوحه برنامه‌های کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

کد خبر 5332532

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان کنگره شهدا ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا زلزله ایلام زمین لرزه همدان عکس استانها هفته پدافند غیرعامل استانداری زنجان مرادی نافچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی عصر پنج شنبه در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور مدیران ادارات در فرمانداری بیجار برگزار شد، اظهار کرد: ما رسماً در یک جنگ تمام عیار با دشمن قرار داریم و کار به جایی رسید که برای مقابله با دشمنان از جنگ افزار استفاده کردیم.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: تسلیحات استفاده شده در این عملیات از تسلیحات پیشرفته ما نبود و از موشک‌های نقطه زن استفاده شده بود که موجب شکست دشمنان و اقتدار ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق نشان داد که ایران اسلامی چه میزان اقتدار دارد و در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند.

رضایی بر لزوم توجه به زیر ساخت‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: لازم است نسبت به تکمیل زیر ساخت‌ها و حفظ آنها تلاش لازم را داشته باشیم چرا که دشمن به دنبال این است به نقاط ضعف ما حمله کند.

وی لازمه مقابله با دشمن را داشتن بصیرت و آگاهی خواند و گفت: ما باید با آگاهی در مقابل این مهم بایستیم.

رضایی ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های ما پیوست پدافند غیرعامل ندارد و باید این مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در کردستان عنوان کرد: همواره باید هوشیار باشیم و راه‌هایی را که دشمن ممکن است از طریق آن وارد شود و ضربه‌ای وارد کند را شناسایی و بر طرف کنیم.

وی گفت: در بحث آموزش دوره‌های تخصصی و عمومی را می‌توانیم برگزار کنیم تا مدیران با این مهم آشنا شوند.

محمد رضایی تاکید کرد: زمان برداشت گندم نزدیک است و باید در خصوص وارد کردن آرد با کیفیت توجه لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: رزمایش سال گذشته بسیار خوب بود و این رزمایش‌ها باید در تمامی حوزه‌ها ادامه داشته باشد تا نقاط ضعف بررسی و برطرف شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل در کردستان اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵ مکان bts در سطح استان نصب شد و در نقاط مورد نیاز این شهرستان نیز این مهم نصب خواهد شد.

محمد رضایی عنوان کرد: یکی از انبارهای استراتژیک سوخت استان کردستان در بیجار است و تا ۱۰ درصد انبار ظرفیت استان را می‌تواند در خود جای دهد و می‌تواند مشکل نبود سوخت را برطرف کند.

وی گفت: به هیچ عنوان امکان واگذاری انبار سوخت بیجار را نخواهیم داد و از این ظرفیت مهم استفاده خواهیم کرد تا استفاده بهینه از این مهم را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: توقع داریم صنوف آزاردهنده به خارج شهر منتقل تا آرامش روانی جامعه حفظ شود و شهرک این واحدهای صنفی راه اندازی شود.

کد خبر 6088749

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر