Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:01:20 GMT

۹۰ درصد در کشور تحت پوشش نسل ۲ و ۳ هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۳۹۹

۹۰ درصد در کشور تحت پوشش نسل ۲ و ۳ هستند

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل ۲۸ مهرماه و در ساختمان این شرکت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم بیان کرد: "۵ نفر از همکاران ما در این مدت همه گیری کرونا متاسفانه از میان رفته اند که جا دارد یاد آن ها و زحمات شان را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد ایرانسل در سال های گذشته کاهش فاصله فناوری کشور و جهان بوده و تلاش ما این بوده که آخرین سرویس ها به مشترکین ارائه‌ شود. نسل ۵ اینترنت در برنامه ایرانسل جایگاه ویژه دارد و مطالعه بر روی دسترسی به نسل های بعدی ادامه دارد. طبیعتا ورود به فناوری های جدید نیاز به سرمایه گذاری داشته و ضرورت دارد دولت و سایر بخش های اثربخش مثل شهرداری ها و .. کمک کنند تا چالش ها را مدیریت کنیم."

وی در ادامه گفت: " ما آماده همکاری با وزارت ارتباطات در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه خدمات آنلاین هستیم. افزایش نرخ ارز یکی از چالش هاست. همچنین کاهش ارزش پول ملی که باعث محدودیت در خرید تجهیزات و کاهش دسترسی به سرویس ها شده است. تحریم ها و محدودیت های داخلی مثل تعرفه ها سبب تنزل فعالیت ها و جایگاه اپراتورها می شود که امیدواریم با حمایت دولت رفع شود. رهبری اهمیت توسعه زیرساخت فضای مجازی را بارها اشاره کردند و نقش اپراتورهای کشور چون ایرانسل در این زمینه بی بدیل است."

عباسی آرند افزود: "۹۰ درصد در کشور تحت پوشش نسل ۲ و ۳ هستند و نزدیک ۱۵ هزار سایت در کل کشور توسعه داده شده است. پوشش نسل ۴ ایرانسل بیش از ۸۰ درصد و بیش از ۴۲ میلیون کاربر و ۱۵ هزار سایت در کشور را شامل می شود. اینترنت ثابت هم در بیش از ۱۵۹ شهر گسترش یافته و ۷۰۰ هزار نفر مشترکان ایرانسل در این حوزه هستند. توسعه خدمات روستایی از اهداف مهم ما بوده و ۳۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل است که شامل بیش از ۱۴ میلیون نفر است.در یک سال اخیر ۴ هزار روستا به نسل ۴ اینترنت مجهز شده اند  و نکته مهم روند رشد مصرف اینترنت است و رکورد ۱۶/۸ پتابایت در اختیار ایرانسل است که در منطقه و حتی جهان کم نظیر است. کیفیت شبکه از نظر عدم‌ تاخیر در ارسال پیام ۲۰ برابر بهبود پیدا کرده است. کیفیت سرویس اینترنت ایرانسل از نظر ‌ookla با سایر شبکه ها بررسی شده که وضع خوبی داریم."

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: "درآمد های دولت از محل خدمات و فعالیت های شرکت ایرانسل بیش از ۵۵ هزار میلیارد است. بومی سازی جزو اهم برنامه های ماست و ایجاد مرکز نوآوری، تجهیز زیرساخت ها و نرم افزارها و سخت افزارها، شکل گیری یک استارتاپ برای همکاری با گروه های کارآفرین و همچنین ایجاد آکادمی ایرانسل و مرکزی برای رفع یا کاهش وابستگی به میدان های خارجی از جمله اقدامات این اپراتور در همین راستا است.

خط تولید مودم برای اولین بار و بحث بومی تر کردن سیم کارت های داخلی اخیرا اتفاق افتاده است. در بحث سیل هایی که اتفاق افتاده به کمک آموزش و پرورش در بحث ساخت مدرسه حرکت کردیم. هوشمند سازی مدارس و توجه به محیط زیست و ارائه خدمات بهتر به ناشنوایان و همچنین تهیه کپسول اکسیژن برای بیمارستان ها و خدمات و بسته های رایگان اینترنت همگی از برنامه های ما بوده است. دورکاری ۹۰ درصدی در دوران کرونا برای اعضای ما فعال بوده است و واکسیناسیون هم به خوبی در مجموعه انجام شده است."

عباسی آرند گفت: "ظرفیت هسته ایرانسل در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده و به نسل ۵ اینترنت مجهز شده ایم و هر جا لازم باشد سایت نسل ۵ را می‌توانیم افتتاح کنیم. اتصال بیش از ۱۰۰۰ سایت جدید به شبکه نوری هم از دیگر دستاوردهای ما بوده است. بیش از ۹۰ درصد سایت های ایرانسل  برای ارائه نسل ۳ و ۴به روز شده اند. ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند با نسل ۵ اینترنت در کشور فعال است. لایسنس گوشی های کره ای در ایران فعال نیست به ویژه بخاطر تحریم های ایران.

۷ سایت تجاری در تهران و مشهد و کیش مجهز به نسل ۵ شده اند. شبکه فیبر نوری ایرانسل تا مهر ۱۴۰۰ به طول ۱۷۰۰ کیلومتر در مراکز استان های پرترافیک داریم و ۶۵۰ کیلومتر هم طرح توسعه داریم."

عباسی افزود: دیتا سنتر ایرانسل سال گذشته در جنوب غرب تهران افتتاح شد و در آینده ای نزدیک برنامه هایی برای مشهد و اصفهان و کرج به ظرفیت ۲۴۰ رک داریم. زیر ساخت ابری ما قابلیت های متفاوتی مثل ذخیره سازی و شبکه سازی دارد و می تواند به سازمان ها و نهاد ها خدماتی را ارائه کند.

در بحث تحول دیجیتال که شعار دولت است ما برنامه هایی انجام دادیم. این فعالیت ها باید منجر به اقتصاد دیجیتال شود. لایه اول آن هسته اقتصاد دیجیتال است و لایه بعد آن حوزه محدود آن و در ادامه کسب و کارها و استارتاپ هاست. بخشی از برنامه های تحول دیجیتال در مرحله بلوغ است مثل پلتفرم ها و شبکه‌های اجتماعی. هوش مصنوعی و فرایند های دیجیتال کردن صنعت مراحلی است که باید تکنولوژی‌های جدیدی را برای پیشبرد آن ها به کار گرفت.

وی گفت: تحول دیجیتال در اپراتور ایرانسل مورد توجه ماست. در ایرانسل کاغذی به شکل عمومی استفاده نمی شود و دیجیتال آفیس را به مفهوم واقعی می‌خواهیم شکل دهیم و به سایر کسب و کارها نیز این الگو را ارائه کنیم.

مسئول بخش دیجیتال اپراتور ایرانسل در ادامه بحث عنوان کرد: با استفاده از مدل مفهومی تحول دیجیتال ما توانسته ایم خدماتی را به مشتریان و همکاران مان ارائه کنیم و تحول دیجیتال در شرکت ایجاد شده است. 

فرایند کاغذی به جز امضای چک در شرکت وجود ندارد و اکثر فعالیت ها دیجیتالی شده اند. فرآیند تدارکات شرکت بر پایه پلتفرم دیجیتال است و تحویل ۲ ساعته کالا هم به مشتریان انجام می شود. در حوزه مشترکان، فروش بر اساس سامانه دیجیتال انجام می شود و خدمات پشتیبانی هم آنلاین اجرا می شود. چت بات یا همان گفتگوی آنلاین در اختیار کاربران قرار دارد. آواتار هم سرویس جدید شرکت ایرانسل است.
ایمانا هم بخش ارائه خدمت به ناشنوایان است.

یوسف پور تصریح کرد: تمام ظرفیت ها را در زمینه ارائه خدمات ابری به مشترکان و بخش های مختلف بازار به کار می‌بریم. پلتفرم همکاری با شرکای تجاری یکی از خدمات ماست که مبنای آن سرویس دیجیتالی و خدمات ابری است. زیرساخت امنیتی و ابری خوبی داریم و این راه خوبی برای همکاری با شرکت ها و سازمان ها را باز کرده است.

وی افزود: استقبال خوبی از واکه شده و می توان از آن در شهرها و روستا ها و مناطق آزاد استفاده کرد. سرویس ارتباط بی سیم واکه تحول خوبی در زمینه ارتباطات دیجیتالی و آنلاین ایجاد کرده و مشتریان زیادی بعد از ایجاد واکه برای استفاده از آن با ما مکاتبه داشته اند.

در ادامه راهبرد ما به عنوان مجموعه پیشرو در کنار صنعت و سازمان های بزرگ قرار می گیریم مثل فولاد مبارکه سپاهان که طرح تحول دیجیتال این نهاد را به کمک آن ها شروع کرده ایم. اولین سایت نسل ۵ صنعتی در مجتمع فولاد مبارکه سپاهان افتتاح شد که این عزم جدی برای پیاده سازی مدل دیجیتالی شدن خدمات را نشان می دهد.

یوسف پور گفت: سازماندهی مناسب و نیروی انسانی و استفاده از فناوری بهینه برای ایجاد دولت هوشمند و دیجیتال مورد نیاز است که ایرانسل نیز آن را با جدیت تمام دنبال می کند. در سال گذشته سرویس بازارهای دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API ایجاد شد تا با این پلتفرم سرعت حرکت به سمت دیجیتالی بیشتر شود. زیست بوم دیجیتالی در ایرانسل ایجاد کرده ایم که مبنای کار ماست.

صمدی معاون دیجیتال ایرانسل بیان کرد: هسته اصلی سرویس های اتصال باعث ایجاد اپراتور شده است. پلتفرم تبلیغاتی ایرانسل سال قبل ارائه شده و ما معتقدیم یک سری ظرفیت ها داریم که در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دهیم. لنز، چارخونه و ... بخش های ایرانسل برای اجرای این کار است و ۴۰۰۰ هزار کاربر از آن بهره می برند و ۲۸ میلیون بار این سرویس استفاده شده است و بیش از ۵۰۰ هزار بار نصب شده است.

او ادامه داد: 50 درصد کاهش هزینه های تبلیغات را نسبت به رقبا در اختیار شرکت ها و فعالین این حوزه گذاشته ایم. بسته های اینترنت جایزه و نرخ تبدیل ۵ برابری از فعالیت ها و خدمات ما در این بخش است.

ایرانسل من ۴۶ میلیون نصب داشته و قصد داریم آن را تبدیل به سوپر اپلیکیشن کنیم و جز ۳ نرم افزار محبوب ایرانی است. بیش از ۱۵ میلیون کاربر آن را نصب کرده و از خدماتش استفاده می کنند.

یکی از اهداف این اپراتور حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارتاپ هاست که ایرانسل من نیز در همین راستاست. این اپلیکیشن ۳۰ سرویس متنوع را ارائه می دهد و بیش از ۶ میلیون بازدید ماهانه گواه این امر است که می تواند یک سوپر اپلیکیشن برای ایرانی ها باشد. دانا پلاس نیز پلتفرم آموزش آنلاین بود که قرار است امکان ایجاد دوره آنلاین توسط کاربران را در آن فعال کنیم. تنها پلتفرم یکپارچه در کشور است که آموزش آنلاین و آفلاین را ارائه می دهد و ۱۲۰ هزار دوره برگزار و ۹۰۰ هزار مشترک از آن استفاده و ۱۸۰ هزار ساعت دوره آموزشی در آن اجرا شده است.

عباسی افزود: سرویس احراز هویت دیجیتال امروز در حضور اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپراتور تلفن همراه اپراتور ایرانسل تحول دیجیتال فعالیت ها ۹۰ درصد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم

رئیس سازمان صداوسیما پوشش عملیات وعده صادق و اقدام فوری صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان جبلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد.

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتاً خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آئین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی در خصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» یادآور شد: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

رئیس رسانه ملی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

منبع: فارس

کد خبر 747545

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • توضیحات پلیس درباره طرح نور/ ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • اصلاح رفتار و پوشش ۹۰ درصد تذکر گیرندگان در طرح نور
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار