Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:45:56 GMT

سر بی‌کلاه مازندران در تعدیل و تثبیت شغل صیادی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۷۴۶۱

سر بی‌کلاه مازندران در تعدیل و تثبیت شغل صیادی

ایسنا/مازندران مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سر استان مازندران در تعدیل و تثبیت شغل صیادی بی کلاه مانده است، گفت: صیادان مازندرانی در انتظار ابلاغ مصوبه سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی هستند.

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی از ۱۵ مهرماه در منطقه میانکاله و ۲۰ مهر ماه در سایر نقاط مازندران آغاز شد، اظهار کرد: این تصمیم در کمیته شیلات کشور گرفته می‌شود که در چه زمانی، صیادان به صید ماهی مشغول شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش بسیار زیاد هزینه آلات و ادوات صید، کمر تعاونی‌ها شکسته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه از نظر آب و هوایی و میزان دریاروی، نسبت به سال گذشته شاهد شرایط بهتری هستیم، میزان صید نیز تاکنون بیشتر شده است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

اسحاقی در ادامه با اشاره به اینکه درخواست چندین ساله صیادان مبنی بر سخت و زیان آور بودن شغل صیادی بسیار مهم است، اظهار کرد: قرار گرفتن شغل صیادی در میان شغل‌های سخت و زیان‌آور مطالبه به حقی است، مصوبه‌ای در سازمان تامین اجتماعی کشور تصویب شده که قرار بود کارگروهی در اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران تشکیل و این موضوع از سوی نمایندگان استان برای تصویب پیگیری شود.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه سر استان مازندران در تعدیل و تثبیت شغل صیادی بی کلاه مانده است، گفت: در مازندران ۵۴ شرکت تعاونی و ۴۲۰۰ صیاد داریم اما بسیاری از این شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارند و باید از نظر تعداد تعدیل صورت گیرد. برخی از این شرکت‌ها فعال نیستند و برخی دیگر، از لحاظ اقتصادی و تناژ در وضعیت پایینی قرار دارند.

وی افزود: قرار بود سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بودجه ای را در این زمینه تخصیص دهند اما هیچ تخصیصی به سازمان مدیریت برنامه ریزی برای تثبیت و تعدیل شغل صیادی ابلاغ نشد و ما همچنان به دنبال تحقق این امر هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صيادي استانی اقتصادی شغل صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • خوانندگی اختصاصی و جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی (فیلم)
  • (ویدئو) خوانندگی جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار