Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم موسیقی «قاب عکس کهنه»، به کوشش موسسه ساز و  آواز کویر و با آهنگسازی بهنام ارجمندی منتشر شد.

این اثر با نوازندگی بهنام ارجمندی (عود و سه‌تار)، علیرضا دریایی (کمانچه و ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، حمید قنبری (تنبک و بندیر) و خوانندگی علیرضا وکیلی‌منش، ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبوم «قاب عکس کهنه»، دربرگیرنده ۹ قطعه‌ با شعری از  هوشنگ ابتهاج و اشعار  مصطفی طالبی در قالب دستگاه ماهور و آواز بیات اصفهان است.

این آلبوم با صدابرداری حسن خدایی‌نیا، میکس و مسترینگ استودیو پارس، حمید عسگری، ناظر ضبط علیرضا دریایی، گرافیک مهدی تجلی و تهیه‌کنندگی محمدباقر فرحی در استودیو پاییز تولید شده است. تصویر روی آلبوم نیز مربوط به اثر حجم ساخته مصطفی طالبی است.

بهنام ارجمندی، آهنگساز آلبوم «قاب عکس کهنه»، فارغ‌التحصیل رشته‌ موسیقی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است که ضمن برگزاری کنسرت‌های متعدد در کشورهای ایران، اوکراین، فرانسه، ترکیه، کردستان عراق، هند، چک و ... با گروه‌های موسیقی مختلف از جمله ایل، هزار آوا، نیشتمان، خجسته، سوما و گدار همکاری داشته است.

از دیگر آثار ارجمندی می‌توان به آهنگسازی انیمیشن در قالب مجموعه تلویزیونی «روباه بلا خروس زری» و مجموعه انیمیشن «قصه‌های شیرین»، آهنگسازی فیلم داستانی «یک شاخه گل»،  تنظیم آلبوم «دمساز»  و آهنگسازی و نوازندگی قطعه «عشق مجهول» برای باغ نگارستان دانشگاه تهران اشاره کرد.

۵۷۵۷

کد خبر 576717

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی سنتی موسیقی ردیف دستگاهی هوشنگ ابتهاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسخه خطی نفیسی از دیوان «جویا تبریزی» در کتابخانه خدابخش هندوستان نگهداری می‌شود. او را بزرگترین شاعر شیعی کشمیر می‌دانند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نسخه خطی نفیسی از سروده‌های «جویا تبریزی» در کتابخانه خدابخش هند نگهداری می‌شود. میرزا داراب‌بیگ، متخلص به جویا، از شاعران شیعی سده یازدهم و آغاز سده دوازدهم در هند بود. پدرش، ملاسامری، شاعر بود و سامری تخلص می‌کرد. اجداد جویا در اصل ایرانی بودند و از آنجا به کشمیر مهاجرت کرده بودند. او در کشمیر به دنیا آمد. برخی منابع، اصل وی را تبریزی دانسته‌اند و کلیاتش نیز با همین عنوان به چاپ رسیده است. برادر او، کامران‌بیگ، نیز شاعر بود و «گویا» تخلص می‌کرد، ولی به اندازه جویا شهرت نیافت.

از زندگی جویا اطلاع چندانی در دست نیست. بنابر آنچه در باره او نوشته‌اند، وی معاصر اورنگ‌زیب عالمگیر بود و استادان او در شعر ملاعلی‌رضا تجلی، محمد سعید اشرف مازندرانی و میر معزفطرت بودند. او در سخن‌پردازی از صائب تبریزی پیروی می‌کرد و به‌نوشته واله‌ داغستانی در کشمیر با کلیم و صائب ملاقات کرده بود.

آرزو, وی را برجسته‌ترین شاعر کشمیر دانسته و گفته است که تمام شاعران کشمیر پس از او, یا از شاگردانش بوده‌اند یا از تربیت‌شدگان وی بودند. جویا در اشعار خود حاکمان کشمیر را مدح کرده است، به‌ویژه نواب ابراهیم‌خان، که مانند جویا شیعه‌مذهب و از حامیان بزرگ او بود و در تربیت شعری‌اش تاثیر مهمی داشت.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

اهمیت جویا در غزلسرایی اوست. از ویژگی‌های شعری او مضامین بدیع و کاربرد ترکیبات استعاری و مجازی و متناقض‌نما (پارادوکس)، کاربرد فراوان امثال و اصطلاحات، به‌کاربردن صنعت مراعات‌ نظیر و تمثیل و ارسال‌المثل، و مهارت در ساختن مادّه‌ تاریخ است. نثر او مرصع و متکلفانه است. جویا اشعاری در استقبال از غزلیات حافظ سروده و اشعاری را نیز از کلیم و صائب و طالب تضمین کرده است. او قصایدی در نعت امامان معصوم دارد. وی در سال 1706م/ 1118ق در کشمیر درگذشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • با پیشنهاد گل محمدی؛ مطهری فردا با تراکتور قرارداد امضا می کند
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • آهنگسازی تتلو به تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • رهبر انقلاب در جلسه مرتبط با عملیات «وعده صادق» چه شعری خواندند؟+ عکس