Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد فرامز قراملکی روز چهارشنبه در جریان بازدید رییس دفتر نخست وزیر عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس، افزود: برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی مشترک با محوریت اربعین، جایگاه عتبات مقدس در تمدن اسلامی و غیره نیز می‌تواند از دیگر همکاری‌های مشترک میان ما و کشور عراق باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز علمی و پژوهشی ۳۶ سال است که تأسیس شده و یکی از مراکز مؤثر در نشر معارف اسلامی است، ادامه داد: این مرکز قلب علمی آستان قدس رضوی است و در این مجموعه تمام فعالیت‌ها باید بر اساس پژوهش، تحقیق و مطالعه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از بزرگ‌ترین مخازن مخطوطات در جهان اسلام است، گفت: بخشی از فعالیت‌های این مرکز به احیای آثار اندیشمندان گذشته و مخطوطات اختصاص یافته است که از جمله آن می‌توان به تصحیح آثار "سیدمرتضی" اشاره کرد.

وی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد تا کارهای علمی و پژوهشی سادات در کشور عراق را نیز بر عهده بگیرد.

قراملکی یکی دیگر از محورهای فعالیت این مرکز را حضور فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ذکر کرد و ادامه داد: به زودی نمایشگاهی از محصولات و آثار مکتوب مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف عرضه خواهد شد و در این میان بنیاد پژوهش‌های اسلامی نیز با ۱۶۰ عنوان اثر در این نمایشگاه حضور فعالی خواهد داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه که از ۲۸ مهرماه تا هشت آبانماه امسال در عراق برگزار خواهد شد، مؤسسات آستان قدس رضوی آثار و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به آثار منتشر شده این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ کتاب در موضوعاتی همچون قرآن و حدیث، فقه و اصول، فرهنگ و سیره رضوی، اقتصاد، مفاخر و سادات، تاریخ و سرگذشت نامه‌های معصومین منتشر شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

دکتر نوفل ابوالشون؛ رییس دفتر نخست وزیر عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کرد و با فعالیت‌های علمی این مجموعه آشنا شد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی پژوهش بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همکاری علمی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی پژوهش مشهد آستان قدس رضوی پژوهش بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همکاری علمی عراق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد

نعمتی مقدم مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا (ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی هستند، بیان کرد: به برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: مدال آوران با اهدای مدال‌های خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب