Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:14:53 GMT

بازدید ارزیاب یونسکو از کاروانسرای «چمشک» پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۰۱۲۲

بازدید ارزیاب یونسکو از کاروانسرای «چمشک» پلدختر

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از بازدید میدانی ارزیاب یونسکو به همراه مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و مدیرکل ثبت و حریم آثار از کاروانسرای «چمشک» از توابع شهرستان پلدختر خبر داد.

وی تصریح کرد: زنجیره کاروانسرای‌های ایران مشتمل بر ۵۶ کاروانسرا هستند که این مجموعه در ۲۴ استان کشور از طرف وزارتخانه به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی پیشنهاد شده‌اند، بر همین اساس امروز کاروانسرای «چمشک» شهرستان پلدختر مورد بازدید میدانی دقیق ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه کاروانسرای «چمشک» در منطقه «چمشک» از توابع شهرستان پلدختر و در مسیر راه باستانی شاپور خواست به خوزستان قرار گرفته است، عنوان کرد: شکل اصلی این بنا به صورت چهار ضلعی و ارتفاع آن به پنج متر می‌رسد، طول و عرض این کاروانسرا ۴۴ در ۴۸ متر و ورودی آن به سمت جنوب و هلالی شکل است و دارای ۱۲ اتاق است.

قاسمی در مورد کاربرد این بنای تاریخی در گذشته، عنوان کرد: قسمتی از این کاروانسرا برای سکونت کاروانیان و قسمتی دیگر به منظور نگهداری چهارپایان مورد استفاده قرار گرفته است و قدمت آن نیز مربوط به دوره صفویه است.

وی ادامه داد: «کاروانسرای «چمشک» به شماره ۲۱۱۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 5332750

منبع: مهر

کلیدواژه: یونسکو اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی پلدختر ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران زلزله همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • طغیان آبشار «آب تاف» پلدختر
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر دادستان کل کشور به میناب