Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم شیشه در عملیات پلیس فارس و بوشهر

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۳ کیلوگرم شیشه در عملیات مشترک پلیس فارس و بوشهر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی تعامل اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مبنی بر اینکه افرادی قصد انتقال مواد مخدر شیشه از مرز‌های شرقی کشور به سمت استان فارس و شهر شیراز دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری در یکی از ورودی‌های شهر شیراز، در این خصوص ۲ دستگاه خودرو مگان و پیکان را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از خودرو پیکان، ۱۰۳ کیلوگرم شیشه کشف و در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار حبیبی گفت: مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر به صورت ویژه و مستمر در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

انهدام باند سارقان درون خودرو / کشف ۸۰ درصدی سرقت در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان درون خودرو و کشف ۴۰ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات پلیس دراین خصوص ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۲ معلم این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود، یک نفر را در حین سرقت از یک خودرو دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی به ۴۰ فقره سرقت درون خودرو با همدستی ۴ نفر دیگر اعتراف کرد، گفت: هر ۴ همدست این سارق نیز شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ قسام با اشاره به ارزش ۲ میلیارد ریالی اموال مسروقه کشف شده از اعضای این باند، افزود: شهروندان از پارک کردن وسایل نقلیه خود در نقاط تاریک و خلوت خودداری و بر روی خودرو و موتورسیکلت خود تجهیزات ایمنی و بازدارنده نصب کنند.

او تصریح کرد: برخورد با پدیده سرقت، دغدغه مردم و اولویت اصلی پلیس است که بر همین اساس عوامل انتظامی شهرستان با اقدامات پیشگیرانه و افزایش تعداد واحد‌های گشتی و تعامل با مردم، به صورت شبانه روزی طرح‌های مبارزه با سرقت را اجرا می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در پایان با بیان اینکه امسال ۸۰ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در این شهرستان با تلاش مأموران انتظامی کشف شده است، اضافه کرد: مبارزه هدفمند با سارقان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت، ایجاد ناامنی برای مجرمان در مناطق آلوده، آموزش همگانی، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی وقوع تا کشف جرم، از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارقان گردنبند قاپ در شیراز

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری سارقان گردنبند قاپ و کشف ۳۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره گردنبند قاپی توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده و اظهارات شکات مشخص شد سارقان با استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر سوژه‌های خود را از بین عابرینی که گردنبند به گردن داشته انتخاب و به صورت حرفه‌ای از کنار آنان عبور و ترک نشین اقدام به کشیدن و سرقت گردنبند می‌کند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه با انجام اقدامات خاص پلیسی سارقان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: سارقان در تحقیقات به ۳۰ فقره سرقت گردنبند قاپی اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان مقادیری طلاجات مسروقه کشف شد، گفت: شهروندان طلا و اشیای با ارزش خود را در دید همگان قرار نداده و درهنگام تردد در خیابان و معابر نسبت به اطراف خود هوشیار باشند.

هشدار‌های پلیس آباده در خصوص پیشگیری از سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: هشدار و توصیه‌های پلیسی می‌تواند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها از جمله سرقت احشام پیشگیری کند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: سرقت احشام از جمله شایع‌ترین موارد سرقت به شمار می‌رود که رعایت نکاتی ساده از سوی دامداران موجب پیشگیری از بروز آن می‌شود.

در انتخاب چوپان و نگهبان احشام خود نهایت دقت را داشته و از افراد مطمئن و قابل اعتماد که دارای سلامت جسمی و روحی با توانایی بالا هستند؛ استفاده کنید.

قبل از بکارگیری نگهبان احشام خود در خصوص تعیین صلاحیت وی با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را داشته باشید.

وسایل ارتباطی و مخابراتی از جمله تلفن همراه و ثابت را در اختیار نگهبان احشام قرار داده و نحوه استفاده از تلفن همراه و چگونگی برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را به وی آموزش دهید.

جهت حراست و حفاظت بهتر از محل دامداری و جلوگیری از سرقت احشام از تعداد نفرات کافی به عنوان نگهبان استفاده کنید.

محل نگهداری دام‌ها را حصارکشی و از در‌های آهنی مطمئن و قفل‌های محکم استفاده کنید و در صورت امکان احشام را نزدیک محل زندگی خود جای دهید.

مالکین احشام به صورت مداوم از محل دامداری خود بازدید و نسبت به شمارش دام‌ها اقدام کنند.

از تجمع بی مورد افراد به خصوص افراد ناشناس در محل دامداری جلوگیری کنید. 

در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مداربسته مجهز کنید.

تریلر حامل احشام قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: با تلاش ماموران انتظامی تریلر حامل ۷۴ راس گوسفند قاچاق توقیف شد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی در محور فیروزآباد- عسلویه به یک دستگاه تریلر حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این تریلر ۷۴ راس گوسفند قاچاق بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی که متهم قصد انتقال به استان‌‎های مرزی و خروج از کشور را داشت، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه ارزش احشام مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری یک سارق سابقه دار و اعتراف او به ۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از دستگیری یک سارق سابقه دار و اعتراف او به ۶ فقره سرقت مزارع، اماکن خصوصی و احشام خبرداد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و تلمبه خانه ها، اماکن خصوصی و دامداری در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با آغازتحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه شامل دریل برقی، موتور برق، کپسول گاز، پمپ آب و سایر اقلام کشف شد.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه سارق در تحقیقات پلیسی به ۶ فقره سرقت اقرار کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مقام قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بیضا اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه کوشک هزار این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قلات-بیضا به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق است.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و مردم در صورت مشاهده با هر گونه موارد مشکوک، موارد را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس فارس

رییس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی فروش تلفن همراه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر مبنی بر اینکه از طریق مشاهده «آگهی فروش تلفن همراه زیر قیمت بازار» در شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم یا متهمان در یکی از صفحات اینستاگرامی با درج آگهی تحت عنوان «فروش گوشی تلفن همراه زیر قیمت بازار» مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از تماس گیرندگان درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضیان نبوده است.

رییس پلییس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در نهایت یک متهم مورد شناسایی قرار گرفته و طی هماهنگی با دستگاه قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم با همین شگرد مبلغ یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است، تصریح کرد: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان و مدعی شد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

او با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان «ای نماد» اقدام کنند، از شهروندان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ دبیران هنگام گشت زنی نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت‌های توقیفی مسروقه هستند، گفت: در این خصوص ۲ سارق دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

اعتراف سارقان به ۱۹ فقره سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری اعضای باند سارقان ساختمان‌های نیمه کاره با ۱۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان جهرم، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های تخصصی، افزایش و هدفمند سازی گشت‌های انتظامی، ماموران کلانتری ۱۱ جمهوری ۲ سارق را هنگام سرقت از یک ساختمان نیمه کاره دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده در تحقیقات به ۱۹ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کردند، گفت: دراین خصوص ۳ نفر از همدستان این افراد سارق نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه پلیس اجازه وقوع کوچکترین ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نخواهد داد، از شهروندان خواست: به نکات حفاظت فیزیکی اماکن خود توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

لوازم خانگی قاچاق در اقلید کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان اقلید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۲۹ قلم انواع لوازم خانگی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری شکارچی پرندگان در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز پرندگان و کشف ۳۰ قطعه پرنده کبک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حضور ۳ شکارچی غیرمجاز در حوالی یکی از روستا‌های شهرستان جهرم، مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور به موقع مأموران انتظامی، هر ۳ شکارچی غیر مجاز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۳۶ قطعه کبک کوهی شکار شده به همراه ۳ قبضه اسلحه شکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تصریح کرد: هر ۳ متهم با تشکیل پرونده و هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان، تحویل مقام قضائی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر حوادث و انتظامی دستگیری کلاهبردار فرمانده انتظامی شهرستان فسا شهرستان خبر انتظامی شهرستان اقلید فرمانده انتظامی جهرم بازرسی از مخفیگاه انتظامی استان فارس موضوع در دستور کار دستگاه موتورسیکلت شهرستان پاسارگاد موتورسیکلت قاچاق ماموران انتظامی مأموران انتظامی شهرستان جهرم میلیارد ریال کیلوگرم شیشه فقره سرقت فقره سرقت متوقف کردند تلفن همراه سرقت احشام پلیس آگاهی درون خودرو مشکوک و آن نیمه کاره یک دستگاه رییس پلیس پلیس فارس مواد مخدر دستگیر شد قرار گرفت پلیس فتا ۲ دستگاه کشف شده مشخص شد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 

ایسنا/اردبیل فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل از دستگیری سارق اماکن خصوص در عملیات مأموران کلانتری ۱۸ "نیایش" این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سعید یوسفی فعال ۱۷ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان اردبیل، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با افزایش و هدفمند سازی گشت زنی های انتظامی مأموران کلانتری ۱۸ "نیایش" موفق به شناسایی و دستگیری سارقی هنگام سرقت در شهرک نادری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل اضافه کرد: سارق در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به ارتکاب ۹ فقره سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور