Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این رویداد فرهنگی که جوایز آن چهارشنبه شب ( 28 مهرماه) به برندگان اعطا شد به مدت سه روز از 26 تا 28 مهرماه به طول انجامید که از بین 12 اثر از سینمای مستند جهان، چهار فیلم برتر جشنواره از جمله فیلم مستند ایرانی موفق به دریافت جایزه شدند.

فیلم مستند "خطوط ناپیدا" اثر «مهدی رخشانی» کارگردان کشورمان با دریافت جایزه بهترین فیلم نامه، بار دیگر موجبات فخر کشورمان را در جامعه فرهنگی صربستان فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره  علاوه بر فیلم های متعددی از صربستان از کشورهای خارجی نیز از جمله؛ جمهوری اسلامی ایران، بوسنی و هرزگوین، آلمان، فرانسه، فدراسیون روسیه، آمریکا، ایتالیا، بلژیک و ایرلند به نمایش در آمدند.

«محمد تقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان ضمن حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره، به نمایندگی از کارگردان ایرانی جایزه وی را دریافت کرد.

بختیاری هنگام دریافت جایزه، طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از انتخاب رئیس و اعضاء هیات داوران و نیز حاضرین در مراسم اختتامیه جشنواره گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که در مدت کوتاه اقامتم در صربستان شاهد موفقیت های چشمگیر هنرمندان کشورم بوده ام و فقط طی سه هفته گذشته این دومین بار است که به نمایندگی از سوی هنرمندان ایرانی برای دریافت جوایز جشنواره های معتبر صربستان حاضر می شوم.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه امسال نیز جایزه جشنواره کاریکاتور صلح شهر کراگویواتس از آن دو هنرمند ایرانی شد، اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر تعاملات فرهنگی و هنری بین ایران و صربستان باشیم و نظیر این صحنه ها در جشنواره های تهران برای هنرمندان صرب تکرار شود.

فیلم مستند «خطوط ناپیدا» روایتی از زندگی «علی راشکی» طراح و نقاش سیستانی است که با وجود کمبود امکانات در روستای محل تولدش و معلولیت مادرزادی که از آغاز زندگی همراهش بوده، با نقاشی و در سر پروراندن رؤیای تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ، با تلاش فردی و همراهی خانواده و دوستان موفق شد که جایگاه هنری خوبی را به دست بیاورد.

راشکی با شرکت در مسابقات بین المللی معلولین که در نهایت از سوی سازمان بین المللی یونسکو نیز برنده اعلام شد، علاوه بر یافتن راه‌هایی برای کمرنگ کردن مشکلات جسمی، توانست با تحصیل در رشته تصویرسازی دانشگاه هنرهای زیبای تهران و دریافت کارشناسی ارشد و همچنین دریافت بورس تحصیلی، تحصیلات خود را در اسکاتلند ادامه دهد و امروز به عنوان یکی از معتبرترین طراحان و نقاشان جمهوری اسلامی ایران معرفی شود.

فیلم "خطوط ناپیدا " گوشه ای از زندگی یک هنرمند است که هوش و ذکاوت هنری اش به او کمک کرد تا به بزرگترین نقاش معلول جهان تبدیل شود.

برچسب‌ها فیلم ایران صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فیلم ایران صربستان فیلم ایران صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟

نخستین جشنواره سراسری فیلم شهرنما در حالی پایان پیدا کرد که جایزه بزرگ جشنواره به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هیچ فیلم‌سازی تعلق نگرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جشنواره، در آئین پایانی جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) که با حضور جمعی از فیلم‌سازان و برگزیدگان همراه بود، رضا فهیمی به نمایندگی از هیئت داوران پیرامون عنوان جایزه بزرگ جشنواره توضیحاتی ارائه داد و گفت: هیئت داوران هیچیک از آثار را شایسته دریافت عنوان بهترین فیلم ندانست.

وی با اشاره به اینکه برای عنوان جایزه ویژه هیئت داوران مبلغ ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان جایزه درنظرگرفته شده بود که به فیلم‌سازان شرکت کننده در جشنواره تعلق نگرفت، افزود: بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری، این مبلغ برای تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ تا ۱۲۰ ثانیه‌ای اختصاص می‌یابد.

نماینده داوران جشنواره شهرنما ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان، در روزهای آینده طی فراخوانی از فیلم‌سازان سراسر کشور برای ارائه فیلم‌نامه دعوت خواهد شد تا پس از بررسی طرح‌ها در شورای پیچینگ فیلم کوتاه، این مبلغ برای حمایت از تولید هزینه شود.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مؤسسه فرهنگی هزاردستان برگزار شد.

کد خبر 750056

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟