Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله تولیدی در جلسه شورای راهبردی ایثارگران ایلام بیان کرد: این جلسه یکی از جلساتی است که می‌تواند با خروجی درست و کارشناسی خود، بسیاری از دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را مرتفع کند.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام افزود: پناهگاه جامعه ایثارگری بنیاد است و ما به عنوان خادمین این قشر عزیز، وظیفه رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات آنان را بر عهده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیده در ادامه گفت: استان ایلام یک استان ویژه است، مردم این استان در خط مقدم می‌جنگیدند و در بیابان‌ها آواره بودند، ولی همواره ایستادگی کردند و امروز نیز مشکلات استان را فقط خود ما می‌توانیم مرتفع کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر قانون به خوبی راه را برای رفع مشکل اشتغال جامعه معزز شاهد و ایثارگر که دغدغه اصلی این قشر عزیز بوده باز گذاشته است، از این رو اگر موانع اشتغال را از سر راه ایثارگران برداریم، قطعاً عاقبت به خیر خواهیم شد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در این جلسه گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران چندین سال است که این ظرفیت وجود داشت ولی مورد استفاده قرار نگرفته بود.

امین دوست محمدی افزود: برای اجرای هر قانون مقرراتی وجود دارد که از طریق متولیان امر ابلاغ می‌شوند و قانون در این خصوص نیز به صراحت تاکید دارد که فرزند ایثارگر بعد از گذشت ۳ ماه باید تبدیل وضعیت گردد، ولی ممکن است در مقررات جاری و اجرای قوانین مشکلات وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: قانون تبدیل وضعیت شامل سه حوزه از قبیل شمولیت دستگاه اجرایی، شمولیت ایثارگران و شمولیت قراردادها می‌باشد. شمولیت دستگاه‌های اجرایی شامل کلیه دستگاه‌های ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است و شمولیت ایثارگران نیز شامل کلیه نیروهای نظامی، وظیفه و بسیج است که از شهریور ماه ۱۳۵۹ تا مرداد سال ۱۳۶۷ به صورت مستقیم در جبهه حضور داشته‌اند. همچنین شمولیت قراردادها نیز شامل سه نوع قرارداد مستقیم با دستگاه اجرایی و قراردادهای شرکتی و حجمی است.

معاون توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین افزود: از مجموع اقدامات انجام شده توسط همکاران در دستگاه‌های اجرایی تا این لحظه تعداد ۴۸۹ شماره مستخدم به صورت قطعی صادر شده است که تعداد ۳۶۲ مورد آنها بر اساس ظرفیت موجود در قانون برنامه ششم توسعه و بند "د" تبصره ۲۰ قانون است و این تعداد برابر ۷۴ درصد کل شماره مستخدم‌هایی بوده که تاکنون صادر شده است.

وی همچنین ادامه داد: از مجموع ۳۲۲ شماره مستخدمی که در سامانه وجود دارد تعداد ۱۶۴ مورد در قالب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال جاری و تعداد ۱۵۸ مورد نیز در فرآیند انجام قرار دارد.

کد خبر 5332760

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال ایلام بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه زلزله همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ زهرا مظفر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه آموزش و پرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در اردیبهشت‌ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، اضافه کرد: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه امور شاهد و ایثارگران، ادامه داد: یکی از اهداف ضروری حضور در استان‌ها شناسایی مشکلات ایثارگران است، هدف مهم آگاه‌سازی به قوانین و اقناع ایثارگران نسبت به حقوق خود در امور شاهد و ایثارگران است.

وی ادامه داد: مسئولین آموزش و پرورش باید نسبت به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سند تحول بنیادین و قانون جامع ایثارگران آگاه باشند تا دستگاه بتواند وظایف خود را به خوبی در قبال این قشر پر افتخار انجام دهد.

کد خبر 750125

دیگر خبرها

  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی