Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راهو شهزسازی، در خصوص مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: بر اساس زمانبندی پیشین، پایان مهرماه مهلت ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان تعیین شد. چند هفته گذشته مکاتبه‌ای با دبیرخانه ستاد سران قوا (ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) برای تمدید این مهلت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا شرایط ایجاب می‌کند تا با مهلت بیشتری این اقدام انجام شود و دراین خصوص منتظر نتیجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با تمدید مهلت ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان برای درج اطلاعات هویتی و سکونتی، اطلاع رسانی مناسب انجام خواهد شد، در خصوص احتمال عدم مشارکت مردم در درج اطلاعات خود در سامانه اعلام کرد: بر اساس قانون (ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم) افرادی که اطلاعات خود را در سامانه ملی املاک و اسکان درج نکنند، واحد یا واحدهای آن‌ها به عنوان واحد خالی تلقی و مشمول پرداخت مالیات می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: واحدهای خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از پالایش ثبت‌نام شدگان قانون جهش تولید مسکن همزمان با ثبت‌نام آن‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان مسکن در قانون جهش تولید مسکن در ادامه تعهد دولت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر شروع نهضت ملی مسکن است که از امروز ۲۸ مهر و یک ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن با کار تمام‌وقت همکاران در سطح ستاد و استان‌ها، به مرحله اجرا درآمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه شروع ثبت‌نام بیش از ۱۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند، افزود: ثبت نام تا یک ماه ادامه دارد و درخواست ما از ثبت‌نام کنندگان این است که در انجام ثبت‌نام عجله نکنند تا سبب ترافیک در ثبت نام نشود.

محمودزاده اضافه کرد: تا یک ماه آینده بعد از تکمیل ثبت‌نام و همزمان با تکمیل ثبت‌نام، پالایش اطلاعات انجام می‌شود و کسانی که بر اساس شرایط، حائز شرایط دریافت مسکن هستند از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود تا مابقی مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

وی در خصوص شرایط افرادی که می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند، توضیح داد: در قانون جهش تولید مسکن، استثنائاتی برای بانوان مجرد وجود دارد. بدین نحو که بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن که به عنوان خودسرپرست تلقی می‌شوند، افراد معلول جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، نخبگان علمی که فاقد مسکن هستند و دیگر شرایط اعلام شده را دارند مشمول دریافت مسکن در این قانون هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادی برای ثبت‌نام آقایان مجرد در قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: چنانچه پیشنهاد وزارت راه برای مشمول شدن آقایان مجرد برای ثبت‌نام در سامانه قانون جهش تولید مسکن فراهم شود این افراد می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و مشمول دریافت این امتیاز شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن حائز امتیازات قانون جهش تولید مسکن می‌شوند یا خیر؟، گفت: تمام افرادی که در طرح‌های حمایتی قبل ثبت‌نام کردند، هرگونه مزیتی که در قانون جهش تولید مسکن ایجاد شود، مشمول آن‌ها نیز خواهد شد.

محمودزاده در خصوص زمان احتمالی بهره‌برداری از واحدهای مسکونی قانون جهش تولید مسکن، گفت: پیش‌بینی این است که بعد از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا ۲ سال صرف زمان ساخت خواهد شد، مشروط بر آنکه آورده متقاضیان در زمان مقرر، به حساب سازندگان واریز شود.

گفتنی است، بر اساس ماده ۵۴ مکرر، هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره ۱۱ ماده ۵۳ این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به این شرح هستند که برای اشخاص حقیقی در سال اول معادل ۶ برابر، در سال دوم معادل ۱۲ برابر و در سال سوم و بعد از آن مشمول ۱۸ برابر مالیات خواهد بود. این میزان برای اشخاص حقوقی دو برابر مقادیر اعلام شده، تعیین شده است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1565682

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران سامانه ملی املاک و اسکان قانون جهش تولید مسکن وزیر راه و شهرسازی مهلت ثبت نام خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در جریان بررسی ایرادت شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ماده ۱۲ این طرح را اصلاح کردند.

صدر ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۱۲- یک ماده به‌عنوان ماده (۴۶) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:
ماده ۴۶- کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال‌دهنده «عین» یا «حق‌واگذاری‌ محل» در خصوص انتقال دارایی‌های زیر مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند:

۱- املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل
۲- انواع خودرو سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی
۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و مسکوکات آنها و جواهرآلات
۴- انواع ارز

تبصره (۱) و (۲) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۱- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تنظیم وکالت بلاعزل با موضوع انتقال دارایی‎های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده، در این قانون در حکم انتقال است و مشمول مالیات موضوع این فصل می‌‎شود و موکل اصلی یا موکلین بعدی وکالت بلاعزل مسئول پرداخت مالیات متعلق هستند. مبلغ درج شده در صورتحساب‌ الکترونیکی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مبنای محاسبه عایدی سرمایه دارایی‌های موضوع این تبصره است.

آیین‌نامه اجرایی این تبصره حداکثر یک سال پس از لازم ‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره ۲- در این قانون و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تعویض شماره انتظامی (پلاک) دارایی‎‌های مشمول مقررات شماره‌گذاری، در حکم انتقال دارایی‌های مذکور تلقی می‌گردد.
تبصره (۳) و (۴) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره ۳- اخذ مالیات موضوع این فصل مشروط به استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.
تبصره ۴- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، معاملات دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده که مرتبط با فعالیت‌های شغلی نیستند، صرفاً مشمول مالیات موضوع این فصل هستند و مشمول مالیات موضوع ماده (۹۳) این قانون نمی‌شوند.

تبصره (۵) و (۶) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۵- در صورت فروش داراییهای موضوع بندهای (۳) و (۴) این ماده توسط اشخاص غیرتجاری به اشخاص موضوع اجزای (۳) و (۴) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عایدی حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور معاف از مالیات موضوع این فصل است. در صورت فروش دارایی‌های مذکور به سایر اشخاص، کل درآمد یا وجوه دریافتی حاصل از انتقال دارایی‌های فوق مشمول مالیات موضوع فصل ششم باب سوم این قانون می‌شوند.

تبصره ۶- اشخاص غیرتجاری بالای هجده سال که داراییهای موضوع بند (۳) این ماده را مستقیماً از اشخاص موضوع جزء (۳) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خریداری کرده‌اند، می‌توانند دارایی‌های مذکور را به سایر اشخاص غیرتجاری انتقال دهند. ثبت انتقال مذکور با درج شماره منحصربفرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی خرید اولیه، در حکم صدور صورتحساب الکترونیکی است و صورتحساب الکترونیکی مذکور با درج بلاعوض بودن یا درج مبلغ معامله فوق به‌صورت خودکار به کارپوشه غیرتجاری خریدار منتقل میشود. خریدار مکلف است ظرف سی روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه غیرتجاری، نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب الکترونیکی اقدام کند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله عدم تأیید صورتحساب الکترونیکی مربوط می‌باشد.

تبصره (۷) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد.

تبصره (۸) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۸- اخذ مالیات موضوع این ماده، مانع از اجرای سایر قوانین از قبیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمی‌باشد. همچنین سازمان موظف است مجموع درآمدهای موضوع این فصل متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نماید.

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه