Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برای فردا پنجشنبه ۲۹ مهرماه در استان، افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش پراکنده به صورت خفیف برای فردا شب در منطقه زهان حاجی آباد وجود دارد.

او افزود: برای فردا و جمعه در مناطق غربی و مرز شرقی خراسان جنوبی شاهد افزایش سرعت وزش گرد و خاک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی ادامه داد: همچنین از فردا تا اوایل هفته آینده در استان روند تغییرات دمای هوا به صورت کاهشی و قابل ملاحظه است به طوری‌که سربیشه، قاین، درمیان، زیرکوه و بیرجند صبح شنبه هوای زیر صفر درجه سیلسیوس را تجربه خواهند کرد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: در شهرستان‌های سربیشه و قاین برای شنبه پدیده یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: از فردا تا شنبه در استان شاهد کاهش ۶ تا ۱۲ درصدی دما خواهیم بود که کاهش دما بیشتر برای شمال شرق و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

نخعی عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود تدابیر لازم برای کاهش خسارت ناشی از کاهش دما را در نظر گرفته و نسبت به جمع آوری محصولات قابل برداشت خود اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین به دلیل تشدید وزش باد در استان توصیه می‌شود سوخت کافی برای کنترل سامانه‌های گرمایشی در مرغداری ها، گلخانه‌ها و دامداری‌ها تهیه شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی وضعیت آب و هوا خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت فردا دوشنبه به استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی با اعلام این خبر اظهار داشت: شرایط جوی امروز به نسبت پایدار است، اما در برخی نقاط به ویژه شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق کماکان وجود دارد و از فردا افزایش ابر در منطقه رخ می‌دهد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بارندگی‌های سامانه اخیر بیشترین میزان بارش ثبت شده به ترتیب با 105 میلیمتر مربوط به حصاردار خوسف، مختاران سربیشه 73 میلیمتر، بیشه سربیشه 55 و کلاته گاویج درمیان 52 میلیمتر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی تا سه‌شنبه هفته جاری دمای هوا در استان بین 4 تا 8 درجه افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر خواهد شد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته سردترین نقطه استان با کمینه دمای هشت درجه مربوط به سربیشه و گرم‌ترین نقطه با بیشینه دمای 34 درجه، دهسلم نهبندان بود همچنین نوسانات دمایی در مرکز استان 12 و 24 ثبت شد.

لطفی بیان کرد: سامانه بارشی اخیر از روز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت خراسان جنوبی را فرا گرفت و تا روز گذشته فعال بود که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های خوسف و نهبندان شدت بیشتری داشت و خساراتی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی