Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@08:36:47 GMT

کودکان شیر پرچرب بخورند یا کم‌چرب؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۰۶۸

محققان می‌گویند لبنیات پرچرب به اندازه لبنیات کم‌چرب برای کودکان، مفید هستند.

خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: نتایج مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهند که لبنیات پرچرب به اندازه لبنیات کم‌چرب، برای کودکان، مفید هستند.

نتیجه تحقیقات دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان می‌دهد که توصیه‌های بهداشت عمومی فعلی درباره استفاده کودکان بالای ۲ سال از محصولات لبنی کم‌چرب، ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، در یک دوره سه ماهه، ۴۹ کودک سالم ۴ تا ۶ ساله به‌طور تصادفی به‌جای لبنیات معمولی، لبنیات کم‌چرب یا پرچرب دریافت کردند.

محققان، نخستین‌بار، چاقی، ترکیب بدن، فشار خون و نشانگر‌های زیستی کودکان را به‌طور جامع اندازه‌گیری کردند تا اثر مصرف لبنیات بر آن‌ها را زیر نظر بگیرند.

پروفسور ترز اوسالیوان، سرپرست گروه تحقیق، در این‌باره می‌گوید: «یافته‌ها تفاوت قابل توجه بین چاقی یا سلامت قلب و عروق در دو گروه نشان ندادند.»

او افزود: «قبلا تصور می‌شد که کودکان خردسال به‌دلیل میزان کمتر چربی‌های اشباع شده و چگالی کمتر انرژی، بهتر است از محصولات لبنی کم‌چرب استفاده کنند تا به نوبه خود، به جلوگیری از چاقی و خطر مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، کمک کند؛ اما نتیجه مطالعه ما نشان می‌دهد که کودکان سالم می‌توانند با خیال راحت، محصولات لبنی پرچرب را بدون نگرانی از چاقی یا اثر نامطلوب قلبی، مصرف کنند.»

محققان با در نظر گرفتن نتایج فعلی و تحقیقات قبلی، اذعان دارند که تجدید نظر در آینده درباره دستور برنامه غذایی، باید توصیه کند که کودکان بالای ۲ سال می‌توانند از لبنیات پرچرب یا کم‌چرب، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۴ گام برای اصلاح تغذیه کودکان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: لبنیات تغذیه کودکان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنیات تغذیه کودکان کم چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه

با نگاهی به اخبار جدید از کشته شدگان در تازه ترین بمباران غزه باز هم به اسامی کودکان برمی خوریم.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه