Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کم عرض بودن خیابان‌ها عاملی است که به واسطه آن، مشکلات ترافیکی متعددی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

حال اگر یک خیابان با عرض کم، دو طرفه هم باشد مشکلات دو چندان می‌شود و شهروندان نمی‌توانند به سادگی از مسیر استفاده کنند.

خیابان حافظ در مهرشهر بیرجند نیز چنین وضعیتی دارد؛ خیابانی با عرض کم که به دلیل دو طرفه بودن، هم سواره‌ها و هم پیاده‌ها را ناراضی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دوبله پارک کردن تا فرار خودروها در وقت تصادف

غلامی یکی از شهروندان ساکن در مهرشهر بیرجند می‌گوید: دو طرفه بودن خیابان حافظ باعث شده است تا ترافیک زیادی در این خیابان ایجاد شود و سرعت عبور و مرور کاهش یابد.

او ادامه می‌دهد: به دلیل ازدحام زیاد خودروها، مردم نمی‌توانند به سادگی از عرض خیابان عبور کنند و چنانچه کودکی بخواهد به آن طرف خیابان برود، احتمال برخورد خودرو با او وجود دارد.

غلامی بیان می‌کند: در ساعات ابتدایی شب، مردم به صورت دوبله پارک می‌کنند که این امر سبب می‌شود خودرو‌ها برای عبور در خط مخالف قرار گیرند و در نتیجه تصادف اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید

طرح‌های ترافیکی را همه جانبه ببینید

این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: برخی اوقات نیز مشاهده می شود که خودروها با عابرین پیاده برخورد می کنند، اما پا به فرار می گذارند و عابر بیچاره نمی تواند کاری انجام دهد.

او می‌گوید: شهرداری قول یک طرفه شدن این خیابان را داده است و جلساتی را هم برگزار کرده، اما به جایی نرسیده اند.

غلامی تصریح می کند: اگر می‌خواهیم شاهد کاهش بار ترافیکی و کاهش خطر تصادف باشیم، باید هرچه زودتر عملیات یک طرفه شدن خیابان انجام شود.

تا هفته دیگر هم صبر کنید

جهاندیده مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند در این خصوص گفت: در ۲۹ شهریور ماه جلسه‌ای به منظور یک طرفه کردن خیابان حافظ تشکیل شد و مقرر شد تا توضیحات مشاوران تکمیل شود.

او افزود: هفته آینده جلسه‌ای دیگر تحت عنوان شورای ترافیک شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد و تصمیم گیری در خصوص یک طرفه شدن خیابان حافظ به نتیجه خواهد رسید.

جهاندیده اظهار کرد: تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی تهیه و تأمین و هزینه‌های مربوط به یک طرفه کردن خیابان حافظ مهرشهر بیرجند نیز برآورد و تأمین شده است.

قرار بود این مشکل ۷ ماه پیش رفع شود.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی شهرداری برخورد خودرو خیابان حافظ یک طرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟   آب حیوان تیره گون شد خضر فَرُّخ پِی کجاست خون چکید از شاخِ گل بادِ بهاران را چه شد؟   کس نمی‌گوید که یاری داشت حقِّ دوستی حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد؟   لعلی از کانِ مُروّت برنیامد سال‌هاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟   شهرِ یاران بود و خاکِ مهربانان این دیار مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد؟   گویِ توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟   صدهزاران گل شکفت و بانگِ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد هَزاران را چه شد؟   زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت؟ کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟   حافظ اسرارِ الهی کَس نمی‌داند، خموش از که می‌پرسی که دورِ روزگاران را چه شد؟ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • امروز با حافظ : کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم